Svivlo, ny svensk multirulle med Alphabrake kastbroms - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svivlo, ny svensk multirulle med Alphabrake kastbroms

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• engqvist
    replied
    Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg

Precis det vi försökt varna Herr Svivlo för. Att sätta en dyr broms i en billig plattform. Genesis 1 är ju inprincip en 1000kr-rulle till entusiastpris. Bromsen må funka eller till och med vara bra. Men allt runt om är lågpris.
    Vi har setts som både dryga och bakåtsträvande. Men rätt mycket erfarenhet finns i dessa "tjuriga" gubbar. Så ibland kan det vara bra att faktiskt lyssna på kritiker. Viktigt om man vill utvecklas att inte bara hålla sig med ja sägare.

Lämna en kommentar:

• Kottzor
    replied
    Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg

Precis det vi försökt varna Herr Svivlo för. Att sätta en dyr broms i en billig plattform. Genesis 1 är ju inprincip en 1000kr-rulle till entusiastpris. Bromsen må funka eller till och med vara bra. Men allt runt om är lågpris.
    ser ju oroväckande lik ut

Lämna en kommentar:

• barnmorskan
    replied
    Ursprungligen postat av Kottzor Visa inlägg
    Fick hem min Genesis 1 i veckan och var ute ihelgen och testade den i 2tim. Och kan säga att jag är tyvärr inte nöjd. Den känns billig, den låter mkt. Min dragbroms tog inte som den skulle och gick INTE att ställa in. Efter ett tag så började rullen typ "kvittra" så då fick det vara bra för mig. Vet inte om jag fick ett måndags ex. Men för vad rullen kostar så förvänta jag mig mer. Vilket är synd för castguarden funkar och du kastar långt. Men allt runt omkring känns bara för billigt. Sen vet inte jag men oljan på evighets skruven hade börjat skumma och blivigt vit. Och de har jag aldrig vart med om på andra rullar. Så fundera på om dom använt nån olja/fett som inte tål vatten...

Lämna en kommentar:

• Nila
    replied
    Fick hem min Genesis 1 i veckan och var ute ihelgen och testade den i 2tim. Och kan säga att jag är tyvärr inte nöjd. Den känns billig, den låter mkt. Min dragbroms tog inte som den skulle och gick INTE att ställa in. Efter ett tag så började rullen typ "kvittra" så då fick det vara bra för mig. Vet inte om jag fick ett måndags ex. Men för vad rullen kostar så förvänta jag mig mer. Vilket är synd för castguarden funkar och du kastar långt. Men allt runt omkring känns bara för billigt. Sen vet inte jag men oljan på evighets skruven hade börjat skumma och blivigt vit. Och de har jag aldrig vart med om på andra rullar. Så fundera på om dom använt nån olja/fett som inte tål vatten...
    Tråkigt att förpackningen runt den bärande idén med rullen inte håller måttet. Även om kastbromsen gör det den ska tappas ändå helhetsintrycket.

Lämna en kommentar:

• Villespinn91
    replied
    reklamera! Kan ju vara måndags ex du fått.

Lämna en kommentar:

• Kottzor
    replied

Lämna en kommentar:

• Kimmen
    replied
    Jag provade att kasta med svivlon på mässan
    funkade bra enligt mig
    Intressant, hoppas de säljer och att de överlever blir spännande att följa

Lämna en kommentar:

• Sundström76
    replied
    Svivlo skulle tydligen vara på böjda spöns 25årsfirande till helgen så man kanske hinner kika på rullen där,
    har fortfarande svårt att se behovet dock för har skolat in 13-åringen hemma på både lågprofilare och rundgavel utan minsta bekymmer så lär man sig rullen man har så är det ju inte svårt att ställa in det handlar ju mer om att lära sig bromssystemet/systemen
    för tyngre fiske ser jag absolut inget behov för det är ju busenkelt att ställa in för lättare fiske däremot där är det lättare med overruns som är svårare att reda ut

Lämna en kommentar:

• MathiasJK
    replied
    Nu har Tackle Crew Sverige lagt ut sin 32 min recension på tuben!

Lämna en kommentar:

• Villespinn91
    replied
    Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg

Ja så är det såklart inget illa menat men det känns som att är det svårt att få till inställningarna hade jag själv iallafall kört haspel istället till lättare fisket -det är en av dom bättre rullarnas har och dessutom dc
    Som sagt jag kommer fiska från 6-7 g till 10g. Och kör jag lättare än det så tar jag mitt haspelspö

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
11 svar
3 582 visningar
0 gillar
Senaste inlägg PrN-Sweden  
Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46