Shimano Tranx: Coreprotect-systemets livslängd? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shimano Tranx: Coreprotect-systemets livslängd?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av MathiasJK
    Finns denna lista med modeller och bilder du gått igenom, här på forumet?
    Nej, det finns ingen lista.
    Gamla synder bör icke dokumenteras, de bör förgätas.
    Lite minnen samt en klen återstod av en mental lista finns kvar, dock inte motivation nog för utmynnande i sammanställd textform.
    Men för all del försöker jag svara, i mån av möjlighet, på direkta frågor där mina erfarenheter kan ha bäring på svaren.

Tycker sådana här trådar är guld värda, för en som mig som intresserar sig i hur rullar är uppbyggda och vad som fungerar bra och inte.
    Den inställningen blir mer och mer ovanlig, håll hårt i den.

Några år senare, vidhåller du samma åsikter ang problem med Core Protect på Tranx?
    Mina åsikter, och tolkningar av åskådningar, står fast.
    Tranx är en olämplig rulle till det den anses lämplig för men kan vara en potentiellt bra rulle i annat sammanhang.

Efter att ha kollat diverse sådana här trådar så känns det inte längre lite korkat onödigt att skruva isär rullarna med någon månads mellanrum, med tanke på att dom används mycket.
    Beror på var fisket bedrivs, med vilken intensitet och i vilken omfattning rullen demonteras.
    Vid fiske längs vår östra kant kan vissa av de senaste årens mer undermåliga rullar definitivt kräva flertalet demonteringar modell total per säsong för att mer än fåårig överlevnad ska tryggas.

ABU's precision fett och olja, inte det bruna utan det vita, vad sägs om dess kvaliteer? Kändes som det hade hyfsat bra motstånd mot att emulsifiera och fröken Coastal blev betydligt tystare av att nyttja det fettet. Kör Red Label som olja.
    Många år sedan det fettet passerade här, det lämnade eftertryck varken i positiv eller negativ bemärkelse.
    Jag har beskrivits som i det närmsta patologiskt principlåst och har därför svårt att ersätta Cal's bruna i rollens som standardfett.
    Red Label är ett bra val för något tyngre fiskade rullar, förutsatt att aktuell rulles lager tillåter inträngning av den trögflytande oljan.

Har bytt till HG drev i Curadon så kan inte säga något om MM än, mer än att jag inte kunde se något särskilt slitage på dreven, men sen så hanterar jag bottennapp på rätt sätt och belastar inte rullen med det.
    Mången rulle med krasiga småkuggsdrev har passerat min granskande blick, kan inte minnas att någon av dem visat ett tydligt materialslitage.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
    11 svar
    3 602 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg PrN-Sweden  
    Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46