Bra multirulle till vettigt pris - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra multirulle till vettigt pris

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Aaa hej Visa inlägg
    Tjena, tänkte för första gången införskaffa mig en multirulle (gärna lågprofil), men då jag inte fiskat särskilt mycket med multirulle vill jag helst inte lägga ner för mycket pengar på den, men vill så klart att den fortfarande ska fungera fint. Hade tänkt använda den mestadels till gäddfiske med jearkbeates som buster jeark och liknande vilket betyder att den ändå bör tåla några gram i kastvikt.. Har kollat på lite olika förslag på olika sidor men skulle vara tacksam för tips
    Hur mycket pengar vill du ge?

Kommentera

Jag är också intresserad av en multirulle. Jag äger en AMB 7000i Salmon som jag inte fiskar med längre, känns som att den är för stor och tung för det här gebitet.

Kan man använda samma rulle till både Jerkbait och vanlig spinnfiske? Beror det främst på storleken och utväxlingen? Såldes borde man kunna använda en Revo S till båda med olika spön? Jerkspö när man använder jerkbait och vanlig spinnspö för wobbler och gummibeten?

Kommentera

Ja, så länge du inte kastar tyngre än 40-50g. Om du tänker kasta tyngre beten så är det bättre att välja en Amba i 5000-storlek eller motsvarande Shimano eller Daiwa etc.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jester Burk II Visa inlägg
          Ja, så länge du inte kastar tyngre än 40-50g. Om du tänker kasta tyngre beten så är det bättre att välja en Amba i 5000-storlek eller motsvarande Shimano eller Daiwa etc.
          Så du menar att en Ambassadeur Revo Toro S 50 inte är lämplig för beten tyngre än 50 gram? Vilket fiske är den gjord för egentligen? Det står i beskrivningen att den är gjord för större och tuffare fiskar.
          Senast ändrad av Darkduck; 2018-02-24, 15:12.

Kommentera

Tja, du skrev att det handlade om en Revo S utan Toro i ditt tidigare inlägg. Så hur ska jag kunna veta att du då skriver om en Toro S när du skriver Revo S ?
            Men för att återgå till ämnet, en Toro är, som du har läst, gjord för tungt fiske. Många Toro har drabbats av fel i frikopplingsmekanismen vilket är irriterande att råka ut för på sjön. Själv föredrar jag runda Ambor(även om min Revo Inshore L har funkat utan strul).

Kommentera

Så om jag köper en Ambassadeur 5601 JB HS så har jag en rulle som fungerar både för Jerk och vanligt spinnfiske med gummibeten? Det enda som återstår är att inhandla två spön för att jerka och kasta. Jag uppskattar din hjälp!

Kommentera

Den rullen duger till allt gäddfiske Vilken prisklass när det gäller spö?
                Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Japp, den är perfekt till jerk och tungspinn, jag skulle nog själv välja std utväxlingen på 5,3:1 för gummibeten då det kan vara svårt att veva tillräckligt långsamt med en HS, tex i extremt kallt vatten på senhösten, men det är i mycket en smaksak. Har själv två std 5601 C JB varav den ena sedan 10 år tillbaka som jag gillar skarpt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Darkduck Visa inlägg
                    Så om jag köper en Ambassadeur 5601 JB HS så har jag en rulle som fungerar både för Jerk och vanligt spinnfiske med gummibeten? Det enda som återstår är att inhandla två spön för att jerka och kasta. Jag uppskattar din hjälp!

https://www.dogger.se/rullar-och-spo...eur-5601-jb-hs
                    Den rullen blir du nöjd med! men ett tips är köp den med vanlig vev dvs https://www.dogger.se/rullar-och-spo...sadeur-5601-jb

Kommentera

Ursprungligen postat av Darkduck Visa inlägg
                      Jag är också intresserad av en multirulle. Jag äger en AMB 7000i Salmon som jag inte fiskar med längre, känns som att den är för stor och tung för det här gebitet.

Kan man använda samma rulle till både Jerkbait och vanlig spinnfiske? Beror det främst på storleken och utväxlingen? Såldes borde man kunna använda en Revo S till båda med olika spön? Jerkspö när man använder jerkbait och vanlig spinnspö för wobbler och gummibeten?
                      Ja det kan man verkligen göra. MEN jag personligen skulle hålla mig borta från både Revo s och Revo toro S, ja har för mycket dåliga
                      erfarenheter med dom. Köp hellre en Rund amba eller om du vill ha större lågprofilare så välj från Märken som Daiwa och shimano

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      11 svar
                      3 591 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg PrN-Sweden  
                      Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46