Faktorer vid val av multirulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Faktorer vid val av multirulle

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

1: Kvalitet
    2: Känsla av kvalitet
    3: Ergonomi
    4: Kastlängd
    5: Broms

Kommentera

Ursprungligen postat av _Ekman_ Visa inlägg
      Du beskrev precis exakt en Revo Toro Beast 51 LH
      Va glad jag blir haha
      Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
      Flugfiske är en Livs-stil
      2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
        Du beskrev precis exakt en Revo Toro Beast 51 LH
        Va glad jag blir haha
        ja glömde det viktigaste med beskrivningen av toro Beast

6: En egen postnord bil som kan köra och hämta den när den blivit lagad av abu DDD

Kommentera

Tjena!

Jag skulle föredra en rulle med fångstgaranti. 😜

Om inte det går, gärna en rulle som kräver minimum av underhåll. Ja, jag är lat.

Med vänlig hälsning,

Allram

Kommentera

På mina rullar står det "Made in Sweden"��

Kommentera

Fascinerad av din kategoriskt rangordnade lista! Om en är rulle är av bästa, reella och upplevda kvalitet, har kanonbroms men är medioker i ergonomi och kastar medelmåttigt köper du eller ratar? för mig vore det en pina att ha en rulle som håller i en evighet men som gör mig besviken varje gång jag greppar och kastar den...

Blir liksom "fan denna osköna rulljävel är så bra att jag aldrig blir av med den" Fast inte för mig egentligen, oskön kvalitet går bort, jag säljer, lägger på hyllan och köper en annan!

Min rulle är ju för mig och inget som är köpt främst för barnbarnen att ärva! (sån kvalitet vill nog tillverkare helst inte göra längre, inte lönsamt...)

Audimodellen synes vara målet - upplevt kvalitet är allt, hur den sen håller reellt kan man alltid rationalisera bort som kundrelaterat, där är Audi/VAG världsmästare!
              Senast ändrad av anteman; 2018-02-02, 23:58.

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                Fascinerad av din kategoriskt rangordnade lista! Om en är rulle är av bästa, reella och upplevda kvalitet, har kanonbroms men är medioker i ergonomi och kastar medelmåttigt köper du eller ratar? för mig vore det en pina att ha en rulle som håller i en evighet men som gör mig besviken varje gång jag greppar och kastar den...

Blir liksom "fan denna osköna rulljävel är så bra att jag aldrig blir av med den" Fast inte för mig egentligen, oskön kvalitet går bort, jag säljer, lägger på hyllan och köper en annan!

Min rulle är ju för mig och inget som är köpt främst för barnbarnen att ärva! (sån kvalitet vill nog tillverkare helst inte göra längre, inte lönsamt...)

Audimodellen synes vara målet - upplevt kvalitet är allt, hur den sen håller reellt kan man alltid rationalisera bort som kundrelaterat, där är Audi/VAG världsmästare!
                Bra fråga och tankar. Denna lista gjorde jag medans jag åt en räkmacka och erkänner väl inte att full fokus låg på ämnet. MEN SKA VI HÅRDDRA ÄMENT SÅ LETS GO! jag förstår din tanke ang hållbarhet till barnbarnen men senast rulle ja köpte för bara 2 veckor sen va en Shimano metanium MGL och anledningen ja köpte den va att jag VET att kvaliten på den är absolut top of the line. Jag skulle personligen inte titta på en rulle som ja inte läst om otroligt mycket och fått feedback från folk, Och med tanke att ja ofta lägger lite mer pengar än kanske genomsnittsvensson på rullar så är kriterier som kvalitet kastlängd och broms alltid bra på dom. Det där du skrev ang Audimodellen är lite kul då ja jobbar som bilmek samt har en far som jobbat som bilmek i över 50 år där man ser saker som Känsla av kvalitet ofta är prioriterad över riktig kvalitet hos folk. Nu känner ja att det blev sent och det är svårt att hålla ögonen öppna

Kommentera

Ursprungligen postat av ElCamino Visa inlägg
                  På mina rullar står det "Made in Sweden"��
                  På många mina står det Made in sweden and korea and thailand and maybe built in malaisya who knows

Kommentera

Ursprungligen postat av Allram_Eest Visa inlägg
                    Tjena!

Jag skulle föredra en rulle med fångstgaranti. ��

Om inte det går, gärna en rulle som kräver minimum av underhåll. Ja, jag är lat.

Med vänlig hälsning,

Allram
                    shimano calcutta conquest 50 BFS har 106% fångstgaranti för har du en sån fiskar du hellre än andas/äter/sover

Kommentera

Bra fråga och tankar. Denna lista gjorde jag medans jag åt en räkmacka och erkänner väl inte att full fokus låg på ämnet. MEN SKA VI HÅRDDRA ÄMENT SÅ LETS GO! jag förstår din tanke ang hållbarhet till barnbarnen men senast rulle ja köpte för bara 2 veckor sen va en Shimano metanium MGL och anledningen ja köpte den va att jag VET att kvaliten på den är absolut top of the line. Jag skulle personligen inte titta på en rulle som ja inte läst om otroligt mycket och fått feedback från folk, Och med tanke att ja ofta lägger lite mer pengar än kanske genomsnittsvensson på rullar så är kriterier som kvalitet kastlängd och broms alltid bra på dom. Det där du skrev ang Audimodellen är lite kul då ja jobbar som bilmek samt har en far som jobbat som bilmek i över 50 år där man ser saker som Känsla av kvalitet ofta är prioriterad över riktig kvalitet hos folk. Nu känner ja att det blev sent och det är svårt att hålla ögonen öppna
                      Jag förstår men själv varvar jag högt å lågt! Har en CC 200 DC och en Exsence DC - bra rullar! Sen några mellanrullar till gädda och tills nyligen en gammal Citica 200 med komposit överallt som var varm o god i kallväder. Nu har den gått sönder å jag vill ha en ny, varm kompositrulle å då säger flera att en Black Max, en nybörjarrulle e "da shit" för pengen.

Lite pastig (ja vad sjutton, komposit sa de ju?!) men kastar bra och är behaglig... 500-800kr för en duglig kallvädersrulle... Håller nog inte en evighet men jag varvar redan 5 gäddrullar så en 6:e behöver inte jobbar ihjäl sig... en ok bruksrulle för den slanten är inte fel i min bok....
                      Senast ändrad av anteman; 2018-02-03, 01:26.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      11 svar
                      3 576 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg PrN-Sweden  
                      Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46