Min tranx 301 tycker jag låter en del vid invevning. Trodde jag löst problemet tidigare men så var inte fallet. Funktionen på rullen är perfekt och när jag frikopplar spolen och sätter snurr på den så är rullen knäpptyst. Jag tror att jag lokaliserat ljudet till palminggaveln dvs den som man tar loss när man ska plocka ur spolen. Vevar jag utan gaveln på så låter det inte. Jag har svårt att beskriva ljudet men rullen låter en del och jag tror inte att den gjorde det när den var ny i kartong. Jag hittar inget som helst fel på gaveln och kan inte se några skrapmärken. Den kan vara så att den helt enkelt bara låter så och att inget är fel men jag vore tacksam om nån/några hade lust att torrveva sina tranx och kolla om dom är knäpptysta eller om dom låter en del. Rullen är fiskad 4-5 pass och absolut inte misshandlad. Den låter betydligt mer än mina ambassadeurer. Lite knepig fråga och kanske inte så lätt för andra att svara på men har ni en ambassadeur att jämföra med så får ni gärna jämföra vilken som låter mest. Ska försöka ordna en film i eftermiddag. Ljudet ändras inte om jag låser alla bromspluttar.. Trodde att det kunde vara källan till ljudet men icke. Sista utvägen är att höra med butiken där jag köpte sen men kollar här först innan jag börjar krångla.
Tackar för svar.
/Richard
Tackar för svar.
/Richard
Kommentera