BFT Instict X7 Lågprofil - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFT Instict X7 Lågprofil

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Men Ekman då! Du är ett religiöst sanningsvittne och andra lögnare? Smaken e som baken, det är väl ändå inte så svårt att förstå? Du har prövat flera märken och gillar Shimano bäst, andra som gjort samma resa landar i t ex ABU eller Daiwa, det är väl bara att acceptera eller respektera?

Att du eller fler haft fler problem med ett märke än ett annat är ofta anekdotisk bevisföring men även om stämmer så gillar andra ändå annat än du...

Att framhärda är nästan lika slipat som att säga: "du kan väl för sjutton inte gilla smaken av räksallad mer än skinksallad, den förra blir man ju oftare sjuk av" till en som älskar räkor...
    Senast ändrad av anteman; 2017-11-28, 00:37.

Kommentera

Haha. Har jag kört en tranx in i kaklet och lite därtill? Ja, den rasa, 2+ nej, snarare 2-, pressade jag rullen för långt? Ja. Fick jag se vad den gick för? Ja. Lever rullen än? Ja. Köpte jag ny rulle i helgen? Ja. Var det en till tranx? Nej. Jag köpte en en revo toro beast 51 hs. Jag äger en tranx 301 och älskar den! Jag har kastat med beasten och gillar den med därför köpte jag en. Cant we just get along people? Hahaha

Ps. Min pappa är starkare än din. Ds

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
        Men Ekman då! Du är ett religiöst sanningsvittne och andra lögnare? Smaken e som baken, det är väl ändå inte så svårt att förstå? Du har prövat flera märken och gillar Shimano bäst, andra som gjort samma resa landar i t ex ABU eller Daiwa, det är väl bara att acceptera eller respektera?

Att du eller fler haft fler problem med ett märke än ett annat är ofta anekdotisk bevisföring men även om stämmer så gillar andra ändå annat än du...

Att framhärda är nästan lika slipat som att säga: "du kan väl för sjutton inte gilla smaken av räksallad mer än skinksallad, den förra blir man ju oftare sjuk av" till en som älskar räkor...
        Du/ni har med vilje missuppfattat varje post ja har postat i nån sorts svartmålning av mig som ja inte riktigt vet vad ni vill få ut av. Självklart får alla tycka som dom vill men när det finns bevis på att Tranxen är BÄTTRE BYGGD än Beasten i en full timmas isärtagning av båda rullar så försvinner "ja tycker beasten är bättre" resonemanget ganska fort. Har ni ens kollat på filmen? Har ni ens läst forum i usa där person efter person har problem med dom eller vad menar ni med bättre? bättre lack? tjockare handtag som passar bättre i era händer? Over and out. Skitfiske på er

Kommentera

Ursprungligen postat av Gäddward Visa inlägg
          Haha. Har jag kört en tranx in i kaklet och lite därtill? Ja, den rasa, 2+ nej, snarare 2-, pressade jag rullen för långt? Ja. Fick jag se vad den gick för? Ja. Lever rullen än? Ja. Köpte jag ny rulle i helgen? Ja. Var det en till tranx? Nej. Jag köpte en en revo toro beast 51 hs. Jag äger en tranx 301 och älskar den! Jag har kastat med beasten och gillar den med därför köpte jag en. Cant we just get along people? Hahaha

Ps. Min pappa är starkare än din. Ds

Berätta gärna vad som hände med tranxen,

Kommentera

Tranx alla dagar i Veckan annars en Lexa , är grymt nöjd med mina tranxar , silkes lena , stabila , kastar riktigt bra , stark & jämn broms & den sitter riktigt bra i handen . Har inge negativt att säga om den .
            Har haft mina sedan dom kom & har kört det mesta med dom till både gädda & musky & dom funkar lika bra .

Har sett & skruvat med för många ABU rullar som har rasat för att ha någon förtroende för dom , kanske Toro Beast är undantaget .

Kommentera

Jag har inte missuppfattat Ekman jag försökte bara säga att det inte spelar någon roll hur något "är", när andra gillar annat på delvis andra grunder än du, det gick så där... Finns väl knappast någon som sagt att A är bättre byggd än B än du, men att de gillar B...eller C...

Ganska enkelt egentligen, vi gillar olika saker och på helt eller delvis olika grunder, vore det på annat sätt så skulle alla fiska med en viss rulle eller köra en viss bil och så ser det inte ut riktigt. Glad att du gillar din Tranx, glad att classe69 föredrar sin Revo, ni har hittat "rätt" båda två!
              Senast ändrad av anteman; 2017-11-28, 11:05.

Kommentera

Ja jösses Det gäddfiske jag bedriver skulle säkert klara sig med en Black Max eller liknande budgetrulle, jag dänger tunga gummibeten och använder ingen slirbroms och minimalt med kastbroms på min gamla NaCl. Fanns det en multirulle utan slirbroms skulle den duga för mig. Nörda med rullar gör jag vid finlirsfiske efter abborre och utnötningsfiske efter HÖ. Alla har vi våra kors att bära.

Kommentera

Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
                  Ja jösses Det gäddfiske jag bedriver skulle säkert klara sig med en Black Max eller liknande budgetrulle, jag dänger tunga gummibeten och använder ingen slirbroms och minimalt med kastbroms på min gamla NaCl. Fanns det en multirulle utan slirbroms skulle den duga för mig. Nörda med rullar gör jag vid finlirsfiske efter abborre och utnötningsfiske efter HÖ. Alla har vi våra kors att bära.
                  Så den dagen det kliver på en 18,7 kgs fisk skulle du inte sakna slirbromsen? Lirka med tummen?

Kommentera

Brottar in den och hoppas att spöt håller, linan håller garanterat.

Kommentera

En liknelse - Subaru är bäst byggda och har minst garantiåtgärder etc (nej, jag orkar inte skriva några belägg) men jag föredrar Mitsubishi. Det som på papperet ska vara bäst behöver inte alltid vara så eftersom vi människor är olika.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      11 svar
                      3 576 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg PrN-Sweden  
                      Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46