Hej!
Min nya Nasci 4000 (inköpt i juli) går finfint på många sätt, men jag funderar på om veven är som den ska.
Detta är endast min tredje rulle i mitt 33-åriga liv, så jag har inte många referenspunkter att utgå ifrån.
Det verkar glappa lite grann, i alla riktningar, där veven går in i rullkroppen.
Jag har bifogat en video - passar på att be om ursäkt för det håriga benet.
- Först ruckar jag på veven vänster/höger (ut/in?)
- Sen fram/bak, dvs med/mot vevriktningen.
- Sist allmänt genom att hålla i den innersta delen av veven och röra omkring.
Det är lite störande med glappet och det är lite störande med det tillhörande "missljudet".
I övrigt är rullen mjuk och skön och går tyst och fint.
Frågan är helt enkelt om detta glapp är något som verkar defekt eller om det är en beklaglig men "normal" egenskap hos rullen.
Min nya Nasci 4000 (inköpt i juli) går finfint på många sätt, men jag funderar på om veven är som den ska.
Detta är endast min tredje rulle i mitt 33-åriga liv, så jag har inte många referenspunkter att utgå ifrån.
Det verkar glappa lite grann, i alla riktningar, där veven går in i rullkroppen.
Jag har bifogat en video - passar på att be om ursäkt för det håriga benet.
- Först ruckar jag på veven vänster/höger (ut/in?)
- Sen fram/bak, dvs med/mot vevriktningen.
- Sist allmänt genom att hålla i den innersta delen av veven och röra omkring.
Det är lite störande med glappet och det är lite störande med det tillhörande "missljudet".
I övrigt är rullen mjuk och skön och går tyst och fint.
Frågan är helt enkelt om detta glapp är något som verkar defekt eller om det är en beklaglig men "normal" egenskap hos rullen.
Kommentera