ambassadeur hjälp. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ambassadeur hjälp.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Black edition är ingen pro rocket utan en ambassader C3 med vilseledande namn.
    Hur som helst skicka rullen till Abu med kopia på garantisedeln så blir rullen som ny.

Kommentera

jag är en van amba användare, har ett tiotal sen innan. servar dom regelbundet och aldrig haft nåra som helst problem med nån av dom.
      Du kan inte släppa lite på hatten på icke vev-gavel och på det sättet få över spolen åt det hållet.?

Kommentera

Du får helt enkelt lösa problemet genom en Calcutta eller luna

Kommentera

gör nog såhär att jag köper ett mässingstativ och sätter på istället. lär ge sig me en gång om min stativ misstanke stämmer. uppdaterar här senare i veckan.

Kommentera

Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
            Du får helt enkelt lösa problemet genom en Calcutta eller luna
            Trams!

Kommentera

Instämmer med Jörgen M, lätta på hattaen på icke vev sidan så skall det lösa sig
              Sedan får du justera mekaniska kastbromsen igen efter tycke och smak

Kommentera

http://s7d5.scene7.com/is/content/pu...N%20MANUAL.pdf

Punkt G i denna instruktion
                Inte samma rulle, men samma princip

Kommentera

Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg
                  Black edition är ingen pro rocket utan en ambassader C3 med vilseledande namn.
                  Hur som helst skicka rullen till Abu med kopia på garantisedeln så blir rullen som ny.
                  va?
                  Jag har både CS ProRocket och Black Edition och kan meddela att de är identiska i sin uppbyggnad. Har tom fler av dem så jag har lite att jämföra med. Lite olika materialval och antal kullager skiljer dem åt

Det är rätt knepigt med ABUs sätt att marknadsföra sina prylar då de specar dem lite olika på olika marknader. En Pro Rocket i Sverige är inte alltid samma rulle på en annan marknad, Inte ens samma konfiguration inom Sverige om du jämför olika årsmodeller. Det som brukar vara kännetecknet för en Rocket är de dubbla rattarna för centrering av spolen och Duragear™-mässingsdrev. Av någon anledning kallar ABU denna konfiguration för en "kastmaskin. Vet inte om det beror på att de levererar rullarna med "RocketOil" som är tunnare än standardoljan. För i övrigt så har de identiska kastegenskaper så länge som kan använder likvärdiga lager i alla delar. För mig så betyder det mer av "Corporate Bullshit" eller ordbajseri

I Sverige brukar alltså ett "Pro" framför "Rocket" betyda ett mässingsstativ och de hårdare mässingsdreven "Duragear™". Det är dock inte alltid "pro" innebär mässingsstativ och idag har väl alla ABUs rullar samma hårda mässingsdrev.

På samma sätt brukar Pro betyda att bottenplattan har niten för den dubbla backspärren men att den oftast inte är på plats. Jag har dock rullar som saknat niten och andra som har haft både nit OCH backspärren installerad från fabrik.
                  Senast ändrad av Mankan G; 2017-10-11, 15:00.
                  "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

Kommentera

Lite olika materialval och antal kullager skiljer dem åt
                    Lika dant som på CS rocket modellerna.

Kommentera

så, idag kom mitt nya mässing stativ.
                      satte på det med alla andra original delar.
                      ingen förbättring, spolen tog emot i stativet när man drog ut lina med lagom hård broms.
                      3 slaktade ambassadeurer på bordet, mixa och svära lite. slita håret lite. svära lite till.

satte i en annan spole. problemet löst.

så. kombinerat problem, spole och stativ.

men nu har jag det stativ jag hade tänkt sätta i den, mässing.
                      spolar har jag liggandes till 6000 men bara i guld färg och det duger ju inte.

så hur kontaktar jag abu om reservdelar? behöver en svart spole samt 2 bussningar.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      11 svar
                      3 576 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg PrN-Sweden  
                      Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46