Dom är inte blyga kineserna. Kopia på ABU 2500 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dom är inte blyga kineserna. Kopia på ABU 2500

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Dunno? Troligen.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
      Eller det är skillnad mellan piratkopior och kopior ?
      Jag tror att det är såhär, tar några exempel som inte har med fiske att göra, Rolexkopia tappar visare å Nikekopia lossnar sulan på men det står att det är Rolex lr Nike så där har vi typiska piratkopior, sen två exempel på rena kopior som jag ibland blir tvungen att jobba med i mitt yrke som ställningsmontör, originalet heter Plus8 å Kina kopian heter Super9, sen Layer som är orginal men den kinesiska kopian heter Qingdao/Qsround och det är rena skiten båda två, sämre stålkvalite å passform på båda, ren skit med andra ord. Sen den aktuella Amba som diskuteras i tråden skulle jag tro att det är skit det oxå, inte i närheten kvalitetsmässigt med det fina svensktillverkade originalet. Sketfiske

Kommentera

klart som tusan att det är det....går man in i en butik i Kina och diskuterar äktheten får man ofta veta att deras produkter minsann är äkta kopior medan
        grannen säljer kopior på kopior...
        Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Turkarna nere i Alanya sålde " Real Fake Adidas " .
          Spiggpimplare

Kommentera

Någon som köpte rullen och kan ge en recension?

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
              klart som tusan att det är det....går man in i en butik i Kina och diskuterar äktheten får man ofta veta att deras produkter minsann är äkta kopior medan
              grannen säljer kopior på kopior...
              Jag beställde en Gopro-kopia som heter SJ4000 via Wish.
              Jag kollade lite tester på Youtube och tänkte att för ca 300kr var det en rolig leksak som kunde komma till användning.
              När jag fick den visade det sig vara en kopia på kopian alltså en fejk SJ4000

Nu gråter jag inte över detta utan tycker snarare det är humor att det är där vi är nu, att det görs kopior på kopior

Kommentera

Ursprungligen postat av Berglund Fishing team Visa inlägg
                Någon som köpte rullen och kan ge en recension?
                Beställde en direkt , om Gud och Postnord vill så kommer den innan isen lägger sig....

Edit:

Hittills i sommar har Postnord drällt bort 100% av mina paket så jag är inte så optimistisk...
                Senast ändrad av Sälstryparn; 2017-09-13, 22:17.
                Spiggpimplare

Kommentera

Juridiskt är det skillnad på kopior och piratkopior. Kopior är lagliga. Dvs godkända av den som innehar patentet, rättigheterna etc.

I det verkliga livet finns det piratkopior som är tillverkade i samma fabriker som originalen och av samma delar och är av samma kvalitet. Det finns piratkopior som inte ens försöker vara likadana och är rent skit. Och allt däremellan.

Inte helt ovanligt med "bra" piratkopior bland fiskerullar där en tillverkare outsourcat tillverkningen eller helt sonika köpt in en färdig rulle och bara bytt lite färg och namn. Har hittat flera sådana bland andra tillverkare. Inte ABU ännu dock vad jag vet. De andra exemplet är rebranding. GM satte tex ett cadilllac märke på en SAAB 93 för några år sedan. Inte helt ovanligt inom fiskeindustrin.
                  "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

Kommentera

Inte ABU ännu dock vad jag vet.
                    Jag har sett en del nätbutiker som säljer black och silvermax tillverkade i Afrika och Revo rullar tillverkade i Indonesien och en minst en serie av Ambassadeur 7000 är tillverkad i Angola men kvalitetsmässigt spelar det nog ingen roll man kan säkert göra minst lika bra rullar i Afrika som i Kina.

Kommentera

ska beställa en i 40 storleken och minns ja ska ja göra en recension på den. Undra om den har instant anti reverse hmm

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      11 svar
                      3 649 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg PrN-Sweden  
                      Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46