Daiwa Tatula SV TW Reflektioner om rullen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa Tatula SV TW Reflektioner om rullen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Daiwa Tatula SV TW Reflektioner om rullen

Tjo!

Har för vana att skapa en tråd om något som jag finner intressant och som jag tror andra kan tycka är trevligt med.
    Köpte/Bytte till mig en Tatula SV TW från Stahre som han köpt utomlands på något ställe.

De finns nu för runt 200USD från Kina på Aliexpress. Återstår att se om de kommer hit eller inte.
    Ska jämföra med en vanlig CT100 och med DIY-spool.

Mina första reflektioner är väl följande:

Känsla
    Den känns på samma sätt som en vanlig Tatula Ct på alla plan. Ingen skillnad som man upplever.
    Känns med andra ord väldigt bra, välbyggd och rejäl.
    Att veva den är ju inga problem och inget man stör sig på.

Kasta
    Kastar väldigt bra. Annat vore förvånande. Jag har inte testat med mätare ännu men ska göra detta.
    Detta tillsammans med olika vikter. Kommer skriva ut detta här.
    Men känslan när man kastar är som vanligt med SV, kontroll. Kontroll, kontroll och kontroll.
    Väldigt stabil och kan kasta allt väldigt bra. Hade av någon anledning dragit ner kastbromsen till minimum första gången jag använde den och det märkte jag först när jag satte på en liten groda och skulle kasta.

Kraft
    På samma sätt som en vanlig CT så upplever jag inget problem med kraft. Använder rullen till allt under 50gr typ.
    Har väl inte fått speciellt mycket fisk, och garanterat inga stora, men har fastnat i näckrosor, stenar, grenar osv osv. Att köra ytbeten och veva sig igenom näckrosorna och få med sig hälften är ju ett test på sätt och vis med.

Helhetsintryck
    Känns mycket bra, på samma sätt so Tatula CT100. Svårt att säga om den känns bättre eller inte. Känns väldigt lik.
    Stjärnhjulet är av samma tråkiga plast, denna skulle de ha bytt till Zaion tycker jag. Hade ökat känslan en de mot det lyxiga hållet.

Värt pengarna?
    Jag vet inte ärligt talat, måste testa mer, jämföra mer och se om jag kan konstatera någon skillnad. Om det inte är någon skillnad så är det ju inte värt det.

Video är ju ett krav. Börjar med en enkel man kan göra hemma. Testat min nya kamera lite och så. Tror vi kan bli kompisar.

Ingen fisk är chans för fisk.
    https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
    https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
11 svar
3 581 visningar
0 gillar
Senaste inlägg PrN-Sweden  
Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46