Ta bort anti-backlash? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ta bort anti-backlash?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ta bort anti-backlash?

    I min iver att skaffa mig min första Ambassadeur köpte jag en 5600AB från eBay. När jag EFTER inköpet gjorde min research fick jag reda på att mitt köp förmodligen är den sämsta rullen ever. Förslagen på vad man kan/ska göra med den varierar från att kasta så långt ut i havet man kan till sätta på en hylla och invänta att den blir ett samlarobjekt.
    Mer konstruktiva förslag varierar från att använda den med AB-funktionen inkopplad (med kraftigt kortade kastlängder som resultat) att dra linan förbi AB (med plötslig och ofrivillig inkoppling resulterande i tvärstopp och bortkastade beten till följd, eller att "öppna rullen och ta ut allt AB-relaterat". Efter den operationen ska den motsvara en vanlig C3:a i funktion. Jag har tagit fram sprängskisser på en 5600AB jämfört med C3 och hittar det som är extra på min variant (AB:ET utgår jag ifrån). Därifrån verkar det långt till att verkligen genomföra operationen!
    Min fråga är om någon har en beskrivning hur man gör, eller vart man kan vända sig föra att få det gjort för en rimlig peng? (Eller om någon i Göteborgstrakten vill göra det för typ ett sexpack Newcastle...😁

  • #2
    Har du kartongen kvar så gör en service och ställ den på hyllan. Min första Ambassadeur inköpt i december 1998 är en AB med kartong, kvitto och garantibevis prydligt förvarad längst in på en hylla.

    Rent praktiskt så tycker jag inte att det är en särskilt bra rulle. Det är mycket bättre att bara lära sig den hårda vägen att kasta med en multi. Men det är min första ambassadeur som jag köpte för mina hårt sparade slantar vid 11 års ålder, så för mig är den ovärderlig.
    Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

    Kommentera


    • #3
      Ok,tack. Lite samma som att vänta på värdestegringen... Inga tips på hur man rent praktiskt monterar bort funktionen? Jag är ändå mera inne på att få den funktionell. I basen ska det ju vara en vanlig C3, och det kan ju inte var så fel. Jag gissar att det kan bli riktigt bökigt om man ger sig på att skruva utan att veta vad man gör...

      Kommentera


      • #4
        Men om du drar genom linan utan att trä på genom AB-systemet kan du kasta som med en vanlig rulle. Det går t.o.m. att blockera systemet helt. Det finns knapp för det.
        Tight lines!
        CDan

        Proffs på att lära masken att simma.

        Kommentera


        • #5
          Skicka den till "Hydraulic Press Channel"

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av JesperW Visa inlägg
            I min iver att skaffa mig min första Ambassadeur köpte jag en 5600AB från eBay. När jag EFTER inköpet gjorde min research fick jag reda på att mitt köp förmodligen är den sämsta rullen ever. Förslagen på vad man kan/ska göra med den varierar från att kasta så långt ut i havet man kan till sätta på en hylla och invänta att den blir ett samlarobjekt.
            Mer konstruktiva förslag varierar från att använda den med AB-funktionen inkopplad (med kraftigt kortade kastlängder som resultat) att dra linan förbi AB (med plötslig och ofrivillig inkoppling resulterande i tvärstopp och bortkastade beten till följd, eller att "öppna rullen och ta ut allt AB-relaterat". Efter den operationen ska den motsvara en vanlig C3:a i funktion. Jag har tagit fram sprängskisser på en 5600AB jämfört med C3 och hittar det som är extra på min variant (AB:ET utgår jag ifrån). Därifrån verkar det långt till att verkligen genomföra operationen!
            Min fråga är om någon har en beskrivning hur man gör, eller vart man kan vända sig föra att få det gjort för en rimlig peng? (Eller om någon i Göteborgstrakten vill göra det för typ ett sexpack Newcastle...��
            Är det en sån där silvrig rulle med en grå plupp på inte vevsidan? I såna fall är det hur lätt som helst att plocka bort skiten, jag kan göra det för ett sexpack Corona, gillar inte Newcastle Bor vid redbergsplatsen.

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
            11 svar
            3 508 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg PrN-Sweden  
            Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
            217 svar
            30 103 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg MathiasJK  
            Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
            279 svar
            47 550 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Adam Huss  
            Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
            537 svar
            90 182 visningar
            38 gillar
            Senaste inlägg Kimmen
            av Kimmen
             
            Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
            108 svar
            11 582 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg engqvist  
            Arbetar...
            X