Multirulle för lättare fiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Multirulle för lättare fiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ännu bättre, 9,0:1 är utväxlingen på rocket multin, där går det undan! Där får man hämta både bete och ev fångst på parkeringen där man ställde bilen.

Kommentera

Ännu bättre, 9,0:1 är utväxlingen på rocket multin, där går det undan!
      Taskig info om den på happy angler du har helt rätt.. Bäst jag ändrar infon i mitt förra inlägg och det snabbt

Kommentera

Värre är värst ...
        9.1:1

Då får man nog gå ända tillbaka till redskapsbutiken för att hämta fångsten

Kommentera

Ursprungligen postat av toffee Visa inlägg
          Ska handla en ny multirulle för abborre fisket men vet inte vilken ja ska välja. Valet står mellan Daiwa tatula ct 100 eller en abu revo rocket.
          Rocket rullen är dessutom på rea 99€ och tatulan 149€
          Någon som har erfarenheter av dessa rullar ?
          960 swedish kronor, men sega tre veckors väntan. Look what I found on AliExpress

Kommentera

Ursprungligen postat av Junk0ne Visa inlägg
            960 swedish kronor, men sega tre veckors väntan. Look what I found on AliExpress
            http://s.aliexpress.com/6VVZ7fy6
            Finns även för runt 85-90USD om man inte vill ha Type-R.
            Ingen fisk är chans för fisk.
            https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
            https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

Ursprungligen postat av joens Visa inlägg
              Finns även för runt 85-90USD om man inte vill ha Type-R.
              Jo kolla genom ebay och dom är ju runt den prisklassen där, tror nog nästan det får bli en tatula ct.
              Egentligen skulle jag vilja ha en rund rulle som conquest 100, royga 1016/1012 men då är ju prislappen runt 350-500€ och det känns lite för mycket när jag ändå mest fiskar gädda
              Senast ändrad av toffee; 2017-07-14, 07:03.

Kommentera

Jo kolla genom ebay och dom är ju runt den prisklassen där, tror nog nästan det får bli en tatula ct.
                Egentligen skulle jag vilja ha en rund rulle som conquest 100, royga 1016/1012 men då är ju prislappen runt 350-500€ och det känns lite för mycket när jag ändå mest fiskar gädda
                Köper du det genom Aliexpress så skickas de från Kina och då är det större chans att man slipper tullen än om de skickas från USA.
                På alla saker jag köpt genom Aliexpress så har alla slunkit igenom tullen. Via ebay så är de lite mer "noga" med att ange rätt siffror
                Ingen fisk är chans för fisk.
                https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
                https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

Eller så pyntar man en extra femhunka för en tatula ct hemmavid, får den direkt och inga problem med garantier eller reklamationer
                  Mitt tips är att handla hos sin lokala handlare.

t ex, en bekant klickade hem en gäddrulle, den fräste omedelbart, fick skicka in den. en MÅNAD senare kommer den, repad, och han fick betala för repet, på en sprillans rulle.
                  En annan snubbe handlade lokalt, fick fort en trasig linspridare. på 3 dagar var rullen fixad och det kostade 0 öre.
                  2 olika butiker och 2 olika märken på rullar, så visst kan det skilja på vilken hjälp man får...
                  MEN jag tipsar om att handla lokalt om du har en vettig butik, kan absolut vara värt nån krona!

Tycker tatulan är mycket prisvärd och klarar lätta beten. om jag jämför en standard tatula med en revo mgx så kastar ju tatulan något bättre, troligtvis pga tws.

Däremot så tycker jag mycket om min mgx. lätt, skön och bra kvalitet, känns helt klart dyrare än en tatula - men den får agera vertikalrulle. Har inte provat rocket, men den tordes ingalunda vara överlägsen mgxen vad gäller kast.
                  http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Morta Visa inlägg
                    Eller så pyntar man en extra femhunka för en tatula ct hemmavid, får den direkt och inga problem med garantier eller reklamationer
                    Mitt tips är att handla hos sin lokala handlare.

t ex, en bekant klickade hem en gäddrulle, den fräste omedelbart, fick skicka in den. en MÅNAD senare kommer den, repad, och han fick betala för repet, på en sprillans rulle.
                    En annan snubbe handlade lokalt, fick fort en trasig linspridare. på 3 dagar var rullen fixad och det kostade 0 öre.
                    2 olika butiker och 2 olika märken på rullar, så visst kan det skilja på vilken hjälp man får...
                    MEN jag tipsar om att handla lokalt om du har en vettig butik, kan absolut vara värt nån krona!

Tycker tatulan är mycket prisvärd och klarar lätta beten. om jag jämför en standard tatula med en revo mgx så kastar ju tatulan något bättre, troligtvis pga tws.

Däremot så tycker jag mycket om min mgx. lätt, skön och bra kvalitet, känns helt klart dyrare än en tatula - men den får agera vertikalrulle. Har inte provat rocket, men den tordes ingalunda vara överlägsen mgxen vad gäller kast.
                    Det är nog tufft för lokala handeln, tyvärr.
                    SVT hade ett inslag i går där Handelns Utredningsinstitut tror att var 4:e butik förväntas slå igen inom 8 år.

Näthandeln tar över.

Kommentera

Om det är en rund rulle du vill ha så hittar du en Ambassadeur 1500 C för under tusenlappen och så trimmar du den med en bit ventilgummi för några ören och ett par keramhybridlager. Så kastar du beten under 10 gram utan problem. Min sitter på ett Vendetta 5-20 gram och slänger 7 gram bättre än mitt UL-kitt...
                      Skit fiske!
                      Gösta

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
                      Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
                      41 svar
                      32 336 visningar