Ännu bättre, 9,0:1 är utväxlingen på rocket multin, där går det undan! Där får man hämta både bete och ev fångst på parkeringen där man ställde bilen.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Multirulle för lättare fiske
Collapse
X
-
Värre är värst ...
9.1:1
Då får man nog gå ända tillbaka till redskapsbutiken för att hämta fångsten
Kommentera
-
960 swedish kronor, men sega tre veckors väntan. Look what I found on AliExpressUrsprungligen postat av toffee Visa inläggSka handla en ny multirulle för abborre fisket men vet inte vilken ja ska välja. Valet står mellan Daiwa tatula ct 100 eller en abu revo rocket.
Rocket rullen är dessutom på rea 99€ och tatulan 149€
Någon som har erfarenheter av dessa rullar ?
Kommentera
-
Finns även för runt 85-90USD om man inte vill ha Type-R.Ursprungligen postat av Junk0ne Visa inlägg960 swedish kronor, men sega tre veckors väntan. Look what I found on AliExpress
http://s.aliexpress.com/6VVZ7fy6
Ingen fisk är chans för fisk.
https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/
Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
https://www.youtube.com/user/jurgenjons
Kommentera
-
Jo kolla genom ebay och dom är ju runt den prisklassen där, tror nog nästan det får bli en tatula ct.Ursprungligen postat av joens Visa inläggFinns även för runt 85-90USD om man inte vill ha Type-R.

Egentligen skulle jag vilja ha en rund rulle som conquest 100, royga 1016/1012 men då är ju prislappen runt 350-500€ och det känns lite för mycket när jag ändå mest fiskar gäddaSenast ändrad av toffee; 2017-07-14, 07:03.
Kommentera
-
Köper du det genom Aliexpress så skickas de från Kina och då är det större chans att man slipper tullen än om de skickas från USA.Ursprungligen postat av toffee Visa inläggJo kolla genom ebay och dom är ju runt den prisklassen där, tror nog nästan det får bli en tatula ct.
Egentligen skulle jag vilja ha en rund rulle som conquest 100, royga 1016/1012 men då är ju prislappen runt 350-500€ och det känns lite för mycket när jag ändå mest fiskar gädda
På alla saker jag köpt genom Aliexpress så har alla slunkit igenom tullen. Via ebay så är de lite mer "noga" med att ange rätt siffror
Ingen fisk är chans för fisk.
https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/
Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
https://www.youtube.com/user/jurgenjons
Kommentera
-
Eller så pyntar man en extra femhunka för en tatula ct hemmavid, får den direkt och inga problem med garantier eller reklamationer
Mitt tips är att handla hos sin lokala handlare.
t ex, en bekant klickade hem en gäddrulle, den fräste omedelbart, fick skicka in den. en MÅNAD senare kommer den, repad, och han fick betala för repet, på en sprillans rulle.
En annan snubbe handlade lokalt, fick fort en trasig linspridare. på 3 dagar var rullen fixad och det kostade 0 öre.
2 olika butiker och 2 olika märken på rullar, så visst kan det skilja på vilken hjälp man får...
MEN jag tipsar om att handla lokalt om du har en vettig butik, kan absolut vara värt nån krona!
Tycker tatulan är mycket prisvärd och klarar lätta beten. om jag jämför en standard tatula med en revo mgx så kastar ju tatulan något bättre, troligtvis pga tws.
Däremot så tycker jag mycket om min mgx. lätt, skön och bra kvalitet, känns helt klart dyrare än en tatula - men den får agera vertikalrulle. Har inte provat rocket, men den tordes ingalunda vara överlägsen mgxen vad gäller kast.
Kommentera
-
Det är nog tufft för lokala handeln, tyvärr.Ursprungligen postat av Morta Visa inläggEller så pyntar man en extra femhunka för en tatula ct hemmavid, får den direkt och inga problem med garantier eller reklamationer
Mitt tips är att handla hos sin lokala handlare.
t ex, en bekant klickade hem en gäddrulle, den fräste omedelbart, fick skicka in den. en MÅNAD senare kommer den, repad, och han fick betala för repet, på en sprillans rulle.
En annan snubbe handlade lokalt, fick fort en trasig linspridare. på 3 dagar var rullen fixad och det kostade 0 öre.
2 olika butiker och 2 olika märken på rullar, så visst kan det skilja på vilken hjälp man får...
MEN jag tipsar om att handla lokalt om du har en vettig butik, kan absolut vara värt nån krona!
Tycker tatulan är mycket prisvärd och klarar lätta beten. om jag jämför en standard tatula med en revo mgx så kastar ju tatulan något bättre, troligtvis pga tws.
Däremot så tycker jag mycket om min mgx. lätt, skön och bra kvalitet, känns helt klart dyrare än en tatula - men den får agera vertikalrulle. Har inte provat rocket, men den tordes ingalunda vara överlägsen mgxen vad gäller kast.
SVT hade ett inslag i går där Handelns Utredningsinstitut tror att var 4:e butik förväntas slå igen inom 8 år.
Näthandeln tar över.
Kommentera
-
Om det är en rund rulle du vill ha så hittar du en Ambassadeur 1500 C för under tusenlappen och så trimmar du den med en bit ventilgummi för några ören och ett par keramhybridlager. Så kastar du beten under 10 gram utan problem. Min sitter på ett Vendetta 5-20 gram och slänger 7 gram bättre än mitt UL-kitt...Ursprungligen postat av toffee Visa inläggJo kolla genom ebay och dom är ju runt den prisklassen där, tror nog nästan det får bli en tatula ct.
Egentligen skulle jag vilja ha en rund rulle som conquest 100, royga 1016/1012 men då är ju prislappen runt 350-500€ och det känns lite för mycket när jag ändå mest fiskar gädda
Skit fiske!
Gösta
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
|