Reservdelar Okuma - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Reservdelar Okuma

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Reservdelar Okuma

Hej!
    Har lite smått panik. Köpte en Okuma Tormenta på fiskemässan i Jönköping. På andra fisketuren lossnade kastbroms skruven och försvann, letade och letade men fann den ej. Jag undrar nu om någon har tips/råd på hur man räddar denna rullen. Veven liksom glappar ibland, beroende på vilket drag jag använder.

Återigen, snälla, alla tips och råd är välkomna! (Förutom värderingar om att jag köpt en Okuma).

Tack på förhand.

Tjenare! Vilken del lossnade, Är det locket till "mekbromsen" på sidan av rullen vid bromsen? Din vev borde inte glappa pga detta bara din spole.

Hur som helst hör av dig till den återförsäljaren du handlade för hjälp eller till general agenten för okuma (svendsen sport?).

/Apan

Kommentera

Hej! Ja precis. När jag kollar på schemat över rullen så kallas "muttern" för Tension Nut. Segnar den plus tre andra delar som försvann. Det stämmer nog, spolen glappar. Inhandlad på Jaktia, men känslan är att dom inte har några reservgrjejer precis. Tack för svar!

Kommentera

Dem har troligen inte reservdelar som du säger men de kan beställa då det inte är säker att okuma tar emot kund ärenden direkt. Men om du ringer dem borde du iallfall få ett telefon nummer som är dig till hjälp.

/Apan

Kommentera

Stort tack! Är första multirullen, så för dom som är gamla i gemet så ber jag på förhand om ursäkt för frågan, men kan man om det vill sig illa, klara sig utan denna Tension nut och göra en "ful-lösning"?

Kommentera

Du skrivet att du saknar fler delar... Vilka? I princip behöver du inte mutter. Det går utmärkt att fiska utan mekbroms.
            Skit fiske!
            Gösta

Kommentera

Ursprungligen postat av Gurgel89 Visa inlägg
              Hej!
              Har lite smått panik. Köpte en Okuma Tormenta på fiskemässan i Jönköping. På andra fisketuren lossnade kastbroms skruven och försvann, letade och letade men fann den ej. Jag undrar nu om någon har tips/råd på hur man räddar denna rullen. Veven liksom glappar ibland, beroende på vilket drag jag använder.

Återigen, snälla, alla tips och råd är välkomna! (Förutom värderingar om att jag köpt en Okuma).

Tack på förhand.
              Hej Gustaf;

Maila generalagenten Svendsen Sport i Danmark..http://www.svendsen-sport.dk/ .. och fråga var de har lagerförande Okuma återförsäljare i Sverige....

http://www.trumman.com/fisketips.htm

Old Firehand

Kommentera

Tack för tips och alla svar! Nu fick jag tag på Jaktia och dom svarar "vi löser det". Om det innebär att jag får en ny rulle eller reservdelarna låter jag vara osagt, men sjukt skönt att det löste sig!

Återigen, stort tack för snabba och kloka svar!

Kommentera

Foton

Collapse

• elgfan
                  Pro Rocket 4500 problem
                  av elgfan
                  På min Pro Rocket har veven börjat gå trögt och hackar, vid inspektion så går huvuddrevsbussningen väldigt...
                  igår, 06:11
                • elgfan
                  Pro Rocket 4500 problem
                  av elgfan
                  På min Pro Rocket har veven börjat gå trögt och hackar, vid inspektion så går huvuddrevsbussningen väldigt...
                  igår, 06:11
                • elgfan
                  Pro Rocket 4500 problem
                  av elgfan
                  igår, 06:08

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                11 svar
                3 576 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg PrN-Sweden  
                Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                217 svar
                30 195 visningar