Hej. Jag behöver hjälp med att förstå hur Calcutta Conquest har utvecklats genom åren. Tycker det är lite halvknepigt att få grepp om ABUs runda rullar men det visade sig vara en söndagspromenad jämfört med Shimano, och då jag är en nyfiken vetgirig jävel så vänder jag mig till expertisen på FS
Har köpt mig en ny Calcutta Conquest och en beg Conquest DC eftersom alla pratar så gott om dom. Jämförelsen med ABU lämnar jag helt därhän i denna tråd och ber ev deltagare att också göra så. Jag vill helt enkelt lära mig mer om hur utvecklingen har sett ut.
Har förstått att Conquest var en JDM serie från början. Rätt?
XT serien är väl snarast också en Conquest eller?
När kom den nya utifrån justerbara kastbromsen på Conquest?
Hur har utveckligen av DC modellerna sett ut? När kom i-DC resp de typerna av DC i de runda rullarna?
Något annat?
Vore ytterst tacksam om någon känner till en webbsida där jag kan läsa på om sådant här nörderi. Eller om någon vänlig själ kan förbarma sig och dela med sig av sin kunskap.
Har köpt mig en ny Calcutta Conquest och en beg Conquest DC eftersom alla pratar så gott om dom. Jämförelsen med ABU lämnar jag helt därhän i denna tråd och ber ev deltagare att också göra så. Jag vill helt enkelt lära mig mer om hur utvecklingen har sett ut.
Har förstått att Conquest var en JDM serie från början. Rätt?
XT serien är väl snarast också en Conquest eller?
När kom den nya utifrån justerbara kastbromsen på Conquest?
Hur har utveckligen av DC modellerna sett ut? När kom i-DC resp de typerna av DC i de runda rullarna?
Något annat?
Vore ytterst tacksam om någon känner till en webbsida där jag kan läsa på om sådant här nörderi. Eller om någon vänlig själ kan förbarma sig och dela med sig av sin kunskap.
Kommentera