Ambassadeur 5501 c3 helt ny, trög i veven? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur 5501 c3 helt ny, trög i veven?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Svårt det där. Har en gammal Ambassadeur 5600 C4 Mag som jag köpte för ett drygt år sedan från USA, så fint skick att jag nästan tror den var ofiskad...

Den känns som den ska, som tidigare klassiska Ambassadeurer jag haft, dvs inte som min Lexa, Curado, T3, Conquest, eller Exsence... Veven stannar fort när man satt snurr på min, dreven känns när jag vevar, men den känns normal...

Fast kolla för all del med ett referensexemplar vet jag, är den märkbart bättre än din, returnera!
    Senast ändrad av anteman; 2016-12-01, 22:47. Anledning: Luft mellan raderna...

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
      Svårt det där. Har en gammal Ambassadeur 5600 C4 Mag som jag köpte för ett drygt år sedan från USA, så fint skick att jag nästan tror den var ofiskad...

Den känns som den ska, som tidigare klassiska Ambassadeurer jag haft, dvs inte som min Lexa, Curado, T3, Conquest, eller Exsence... Veven stannar fort när man satt snurr på min, dreven känns när jag vevar, men den känns normal...

Fast kolla för all del med ett referensexemplar vet jag, är den märkbart bättre än din, returnera!
      Mjo precis så är det på min rulle, dreven känns lite när man vevar. Det du skrev var nog en väldigt träffande beskrivning, så då kanske allt är som det ska. Men jag har funderat lite nu och kanske är det en ypperlig ursäkt för att helt enkelt skaffa en till, naturligtvis endast för att jämföra.. En eventuell retur kan man ju alltid råka glömma om köpet ifrågasätts av någon annan i hushållet

Kommentera

Ursprungligen postat av Schweizar'n Visa inlägg
        /...Men jag har funderat lite nu och kanske är det en ypperlig ursäkt för att helt enkelt skaffa en till, naturligtvis endast för att jämföra.. En eventuell retur kan man ju alltid råka glömma om köpet ifrågasätts av någon annan i hushållet
        Om du köper ett referensexemplar, försök att hitta en från en annan butik så du eventuellt kan unvika en "dålig batch" om det finns något sånt bland rullar...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
        11 svar
        3 581 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg PrN-Sweden  
        Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46