Stativ ja...
Kromat mässingstativ är naturligtvis att föredra.
Rullen kan köras över med bilen och funka iaf.
Om man däremot funderar på ett tredje spollager i 25'an så är det try and error som gäller.
Bara för att man skaffar ett kromat mässingstativ så innebär det inte per automatik att det är spikrakt. Man märker det när man ska peta in "tredje lagret". Om det i inte funkar, skit i det tredje lagret, rullen kommer att kasta kanon iaf.
Den svarta "koppen" ska naturligtvis inte existera i rullen, fixera aludrevet med ett ventilgummi eller liknande.
Jag vill även uppmärksamma fjädern som sittet på spolaxeln.
Den kan ge väl mycket axiellt tryck på lagret. En avbitare löser problemet och då snurrar spolen som f-n.
Lätta allt, smörj med rätt olja och bromsa spolen på ett kontrollerat sätt.
25'an är bästa spinnrullen, punkt.
Kromat mässingstativ är naturligtvis att föredra.
Rullen kan köras över med bilen och funka iaf.
Om man däremot funderar på ett tredje spollager i 25'an så är det try and error som gäller.
Bara för att man skaffar ett kromat mässingstativ så innebär det inte per automatik att det är spikrakt. Man märker det när man ska peta in "tredje lagret". Om det i inte funkar, skit i det tredje lagret, rullen kommer att kasta kanon iaf.
Den svarta "koppen" ska naturligtvis inte existera i rullen, fixera aludrevet med ett ventilgummi eller liknande.
Jag vill även uppmärksamma fjädern som sittet på spolaxeln.
Den kan ge väl mycket axiellt tryck på lagret. En avbitare löser problemet och då snurrar spolen som f-n.
Lätta allt, smörj med rätt olja och bromsa spolen på ett kontrollerat sätt.
25'an är bästa spinnrullen, punkt.
Kommentera