Ambasadör 6500c special,oanvänd,värde? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambasadör 6500c special,oanvänd,värde?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ambasadör 6500c special,oanvänd,värde?

Jag rotade i några lådor med gamla fiskeprylar och hittade en ambasadör 6500c special,oanvänd i orginalkartong inköpt 1991...garantilappen med stämpel från mm sportfiske var kvar men inget annat(typ olja,multiverktyg etc)

finns det något värde i såna här gamla prylar??,borde inte vara för många kvar som är helt oanvända efter närmare 25år...samlare??

Tror inte du ska räkna med något jättevärde på den. Men det är en kul och mycket bra rulle. C Special är föregångare till de mycket populära Rocket-rullarna från ABU. C Special ser ut som en CS Rocket men saknar IAR (direktverkande backspärr).

Kommentera

Så inget samlarvärde på den utan bara det rent fiskemässiga...då åker den nog ut på tradera :-)

Kommentera

Hade även en oanvänd ambassadeur xlt3 syncro,dock utan kartong...förmodar att samma gäller för den då?

Kommentera

Ursprungligen postat av Thomas Ã…kesson Visa inlägg
          Jag rotade i några lådor med gamla fiskeprylar och hittade en ambasadör 6500c special,oanvänd i orginalkartong inköpt 1991...garantilappen med stämpel från mm sportfiske var kvar men inget annat(typ olja,multiverktyg etc)

finns det något värde i såna här gamla prylar??,borde inte vara för många kvar som är helt oanvända efter närmare 25år...samlare??
          Hej Thomas;

Personligen rekommenderar jag dig att själv använda och fiska flitigt med din ABU Ambasadör 6500C. Det är en fin rulle som kan hålla i minst 30 år om du smörjer och byter de delar som slits med åren...

Vill du fånga några riktigt stora Gäddor nu till våren rekommenderar jag dig att fiska med Bomber Jerk "Herky Jerky" här ..http://www.trumman.com/bomber/bomber_hj6.htm ...

Ingen vet hur gammal en ABU Ambassadeur multirulle kan bli!

http://www.trumman.com/fisketips.htm
          Old Firehand

Kommentera

Det blir inte så mycket fiske nu för tiden och när det väl händer så är det flugspöt som är med.

Kommentera

Foton

Collapse

• elgfan
              Pro Rocket 4500 problem
              av elgfan
              På min Pro Rocket har veven börjat gå trögt och hackar, vid inspektion så går huvuddrevsbussningen väldigt...
              igår, 06:11
            • elgfan
              Pro Rocket 4500 problem
              av elgfan
              På min Pro Rocket har veven börjat gå trögt och hackar, vid inspektion så går huvuddrevsbussningen väldigt...
              igår, 06:11
            • elgfan
              Pro Rocket 4500 problem
              av elgfan
              igår, 06:08

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
            11 svar
            3 576 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg PrN-Sweden  
            Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
            217 svar
            30 195 visningar