Ambassadeur linspridarproblem - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur linspridarproblem

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ambassadeur linspridarproblem

Är ganska säker på att det finns en tråd om detta problem här på fiskesnack men lyckas inte hitta den trots idoget sökande så jag postar en ny.

Jag har en bättre begagnade Ambassadeur (5501 c3 ska den nog heta).

Problemet jag har är att linspridaren då och då fastnar längst till vänster och står där och tuggar ett tag innan den fortsätter sin resa. Vad kan vara problemet?

Har öppnat upp och rengjort så det inte är nåt smuts i t.ex. evighetsskruven som ställer till det, tycker även att alla delar verkar intakta men då är jag novis och kan säkerligen ha fel på denna punkt.

Hack i spåret på evighetsskruven alt trasig knivbult men eftersom det alltid är vänster sida den stannar på så gissar jag på att det är evighetsskruven som är trasig. Pröva fila till kanterna lite försiktigt alt byta ut evighetsskruven. Det kostar inte många kronor.

Kommentera

Byt både evighetsskruv och knivbult, det är sk "förbrukningsvaror" =) Dessa slits in ihop och ska bytas samtidigt..

Kommentera

Tackar. Känns som att det är knivbulten som är boven i drama, kan tycka att den inte är 100% symmetrisk vid en närmare okulärbesiktning så det blir nog byte av den samt skruven.

Kommentera

Kan vara drevet på evighetsskruven som är lite löst så det kan rotera. Det problemet hade jag. Den borde förvisso inte stanna på samma ställe då men min linspridare stannade kanterna. Enkelt att kolla bara att rotera försiktigt på drevet.

Kommentera

Har några Okuma Magda med samma problem någon som vet om kan beställa reservdelar för på nätet någonstans?
            /Tack Olof

Kommentera

Problemet löstes med byta av knivbult (hade en liggande). Är det ok att bara byta knivbulten eller måste man även byta evighetsskruven som föreslagits tidigare?

Kommentera

Ursprungligen postat av Honkamaa Visa inlägg
                Problemet löstes med byta av knivbult (hade en liggande). Är det ok att bara byta knivbulten eller måste man även byta evighetsskruven som föreslagits tidigare?
                Normalt ska det bytas ihop eftersom de slits in ihop..men det är ju bara att prova! Får du missljud vid kast så byt ut båda..

Kommentera

Alright, det verkar snurra på fint utan missljud så kör nog på detta.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                  11 svar
                  3 658 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg PrN-Sweden  
                  Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46