Hej. Står i valet o kvalet att utrusta en av våra rullar med magnetbroms. Har sedan tidigare en 5600 C5 MagX som fungerar brilliant. Hur bra är magnetbromsen från Avail i jämförelse? Problemet är att den rulle som ska uppgraderas har fel gavel. Dvs det finns inget uttag för reglerknappen om jag väljer Abus eget system. Med avail justerar man bromseffekten med en insexskruv innanför spolen. Inte helt optimalt men i alla fall bättre än ett ojusterbart Abu. Alternativet är att köpa en ny gavel men då blir det i fel färg.
Är det förresten någon som vet varför Abu slutat med magnetbroms på de runda rullarna? I alla fall i Europa. I USA går det tydligen fortfarande att köpa tex 6500 CT mag. Varför inte i Sverige? Tycker det är riktigt bra med både mag och centrifugalbroms som jag har i C5:an från början men även har monterat in i min 6500 CS rocket i efterhand.
Är det förresten någon som vet varför Abu slutat med magnetbroms på de runda rullarna? I alla fall i Europa. I USA går det tydligen fortfarande att köpa tex 6500 CT mag. Varför inte i Sverige? Tycker det är riktigt bra med både mag och centrifugalbroms som jag har i C5:an från början men även har monterat in i min 6500 CS rocket i efterhand.
Kommentera