Tackar. Mao är de extra lagren onödiga på den senaste versionen av Recorden. I alla fall lagret på vevsidan. Finns ju inget som behöver lagras av där. Axeln snurrar inte och en vanlig c3-c4 har en fin lösning på spolaxeln som löser avlastning mellan spole och lager/axel. Däremot finns ett behov av ett lager i andra änden OM man använder kastbromsen. Plastplutten KAN skapa friktion mot bronsbussningen men är inte det själva idén med att dra åt kastbromsen? Annars skapar man ju en snedbelastning på kullagret.
Som jag skrev tidigare så är jag en nyfiken djävel som gärna utvecklar och uppgraderar men inte sett nyttan med de extra två lager som Recorden har. Varken praktiskt när jag provat eller teoretiskt. I alla fall inte för mig som inte använder kastbromsen alls.
Som jag skrev tidigare så är jag en nyfiken djävel som gärna utvecklar och uppgraderar men inte sett nyttan med de extra två lager som Recorden har. Varken praktiskt när jag provat eller teoretiskt. I alla fall inte för mig som inte använder kastbromsen alls.
Kommentera