2600c Elite Evighetsskruv - 2500c? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

2600c Elite Evighetsskruv - 2500c?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av hepper Visa inlägg
    Vi får se vad de har i lager.
    Blir lätta bete till rullen. Abborre beten mest tror jag.
    20-30 gram och uppåt kommer jag köra med Calcutta 201 an.
    Ok, då funkar avail kanon!
    Jag har ingen 1500 men däremot har jag 2500. Olika rullar till olika betesvikt men sammantaget så kör jag 25'or från 5-100g

När jag får liknande bryderier konsulterar jag reelman, han fixar/löser allt.
    Senast ändrad av KeBa; 2015-10-09, 20:45.

Kommentera

Oj
      Det var inte illa 100gram
      Det är robusta rullar. Då borde jag nog kunna köra Gädda med ex Salmo 10 med min 1601.
      Den väger runt 35 gram. och Buster II.

Kommentera

Enligt mig är Ambassadeur 2500C världens i särklass bästa rulle efter lite handpåläggning.
        Kolla den här i fotoalbumet.

Efter bilden tagits så är vevknoppen bytt till en hemsnickrad i svensk svartek.
        Bättre rulle finns inte.
        Tog en gädda på 7,2kg i somras, inga problem alls.
        Click image for larger version

Name:	72.JPG
Views:	1
Size:	593,0 KB
ID:	1779478

I skrivande stund har jag nio 25'or, känns "lagom".
        Använder tre till aktivt fiske, 5-25g, 20-50g, 40-100g.
        Senast ändrad av KeBa; 2015-10-09, 21:03.

Kommentera

En 2501 står högt på min önskelista. Men jag är glad att jag kom över en 1601. keramiska lager är inhandlade.
          UT spole kanske är bättre om jag ska dänga lite tyngre bete.
          Det är nästan bara Gädda jag fiskar så det vore kanon om jag kan köra det med denna också.
          Även om Calcutta Dc 201 rullen kastar länge än det mesta så är det kul att ha nått annat ibland.

Kommentera

Om man har denna lite bisarra dragning, och inte en plånbok som omöjliggör att sova liggande om man har den under kudden, då finns en oslagbar väg att göra budgeten lite mer hälsosam. Under min förra period och även sedan jag kom igång med fisket på allvar igen för åtta-tio år sedan så har jag fiskat med haspelrulle och sålunda vevat med vänsterhanden (ABU 444 har inte dagens finess med valfri vevsida...). En vänstervevad Okuma San Juan (första multin) hamnade på sjöbotten och följdes av en likaledes vänstervevad JB, Som följdes av en TGC som bara finns vänstervevad och en 5601 C 4. Så hamnade jag i 25-träsket och insåg att min portmonnä inte tillät mig att fortsätta att vara kräsen...
            Jag har alltid hävdat (och gör så fortfarande egentligen) att det är naturligt att hålla och föra spöt med den bästa handen. Vilken karda man vevar med är av underordnad betydelse. Men nöden har ingen lag och ska man börja fylla vitrinskåpet med små-Ambor så är det bara att lära sig...
            I dag har jag varit ute på ett surt bompass efter gädda. Arsenalen har bestått av ett åttafots SG MPP med en äldre högervevad 6000 C och ett Buster Stiff med en JB (vänstervevad). Visst känns det rätt att jerka med vänstervev. Men i övrigt skulle jag ljuga om jag sa att det var någon större skillnad.
            C 4:an är såld, TGC:n har fått vila till helt nyligen. Så det har i stort sett bara varit högervevat som gällt i sommar (jerkfisket har legat på is tills idag och vertikalfisket har varit minst sagt sparsamt). Förutom 6000 C så har en 25:a och en 1500 C dominerat. Och vem f-n (jag!) har påstått att det skulle vara problem med högervevat. Gör ekonomin en tjänst, lär dig tänka om och en helt annan marknad ligger öppen!
            Skit fiske!
            Gösta
            Senast ändrad av Gösta; 2015-10-10, 15:06.

Kommentera

Ursprungligen postat av KeBa Visa inlägg
              Enligt mig är Ambassadeur 2500C världens i särklass bästa rulle efter lite handpåläggning.
              Kolla den här i fotoalbumet.

Efter bilden tagits så är vevknoppen bytt till en hemsnickrad i svensk svartek.
              Bättre rulle finns inte.
              Tog en gädda på 7,2kg i somras, inga problem alls.
              [ATTACH=CONFIG]82127[/ATTACH

I skrivande stund har jag nio 25'or, känns "lagom".
              Använder tre till aktivt fiske, 5-25g, 20-50g, 40-100g.
              Rätta mig om jag har fel - du saknar en 1500 Utan den haltar samlingen betänkligt...

Kommentera

Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
                Rätta mig om jag har fel - du saknar en 1500 Utan den haltar samlingen betänkligt...
                Fresta mig inte! [emoji1]
                Om de köpdemonerna får mig i sitt grepp så kommer det att svida rejält i plånboken för inte fasen kommer det då stoppa med EN 1500!

Kommentera

Ursprungligen postat av KeBa Visa inlägg
                  Fresta mig inte! [emoji1]
                  Om de köpdemonerna får mig i sitt grepp så kommer det att svida rejält i plånboken för inte fasen kommer det då stoppa med EN 1500!
                  Jag kom över begäret efter en 1500. En 25;a med olika handpåläggningar klarar man allt även om jag inte drar upp o bikt riktigt som keba. Har börjat med att sätta ett spö till varje 25;a istället. Nu har jag inte rullar till mitt sista stc Avid 7-21g spö. Trevliga problem men ändå.
                  /Ingemar

Kommentera

Ursprungligen postat av wiloboken Visa inlägg
                    Jag kom över begäret efter en 1500. En 25;a med olika handpåläggningar klarar man allt även om jag inte drar upp o bikt riktigt som keba. Har börjat med att sätta ett spö till varje 25;a istället. Nu har jag inte rullar till mitt sista stc Avid 7-21g spö. Trevliga problem men ändå.
                    /Ingemar
                    Men nu talar vi ju samling, Ingemar..

Edit: 7-21 gram - vad kan vara bättre än en 1500 med rätt massage?
                    Senast ändrad av Gösta; 2015-10-10, 20:35.

Kommentera

Reelman hade inte spole hemma till 1601c nu. Sidorna att beställa från Japan verkar inte vara så många heller.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      11 svar
                      3 591 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg PrN-Sweden  
                      Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46