Prisspann Amba 2500c - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Prisspann Amba 2500c

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
    X:et: Bra poäng där! Vi "andra" vet bäst!

//T
    Så kan det vara och för att svara både dig och TS så kan jag mer allvarligt än förra inlägget säga att marknaden sätter priset. That's it.

Eller en mer lekmannamässig förklaring: Det många vill ha blir dyrt, det ingen vill ha blir billigt. Kanske därför jag gillar dom prylar jag gör. Blir billigast så. Varför priskriga med 140 miljoner japaner om en dyr shimano när det räcker att konkurrera ut gamla Arvid i Ludvika angående en beg amba på Tradera.
    Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Ursprungligen postat av Exxet Visa inlägg
      Så kan det vara och för att svara både dig och TS så kan jag mer allvarligt än förra inlägget säga att marknaden sätter priset. That's it.

Eller en mer lekmannamässig förklaring: Det många vill ha blir dyrt, det ingen vill ha blir billigt. Kanske därför jag gillar dom prylar jag gör. Blir billigast så. Varför priskriga med 140 miljoner japaner om en dyr shimano när det räcker att konkurrera ut gamla Arvid i Ludvika angående en beg amba på Tradera.

Men den gamla Arvid är nog en snål jäkel som vill kremeras i julmust med sin gamla ambassadeur.

För att blanda in mig diskussionen så har jag flertalet gamla amba(dock inte 2500) och har kört flera Shimano. Har nu en av de finare.

Tokfin!

Amba 3600 ZX är också tokfin!
      Nästa köp blir nog en sådan. Men ibland vill man prova andra saker bara för att pröva även om det man har fungerar.

Man vill ju inte köra Volvo hela livet bara för de fungerar.
      Iaf inte jag.
      (Inte fan vill man köra alfa hela livet heller för den delen!)
      Ingen fisk är chans för fisk.
      https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
      https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

Men ibland vill man prova andra saker bara för att pröva även om det man har fungerar.
        Eller så gör man som jag och köper 9 olika varianter av samma rulle bara för man vet att dom funkar inte för man behöver dom. (6500 CS Rocket ) (letar fler)

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
          Eller så gör man som jag och köper 9 olika varianter av samma rulle bara för man vet att dom funkar inte för man behöver dom. (6500 CS Rocket ) (letar fler)

JA!
          Tycker det är en utmärkt lösning med!

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
            Att fokusera på en modell är ju ETT sätt att hålla nere kostnaden!
            Är själv uppe i 9 varianter av en något mindre modell.
            Att t.ex ge mig in på japan-rullarna skulle ruinera mig..

Kommentera

Verkligheten ser mkt annorlunda ut, faktiskt.
              Det är bra mkt lättare att hitta en bra "modern" rulle till ett bra pris med allt jag vill ha redan från början, istället för att betala entusiast priser för rullar [det gäller JDM rullar oxå] som fortfarande kräver investeringar för att få den precis som jag vill ha den och även efter alla räkningar är betalda är man fortfarande inte nöjd. Tro mig, jag har varit där, så jag talar av egen erfarenhet.

Och självklart, om du är gladare över att vinna en fin Amba på Tradera och det gör dig lycklig, då är det "fine" med mig. Stackars Arvid från Ludvika bara, som fick ge sig.

För att knyta igen säcken, ja, jag håller med, marknaden är en "b1tch". Som tur har jag lärt mig att hitta "russinen" utan att behöva inteckna huset.

//T, en som inte tittar på rullen när han fiskar.
              Senast ändrad av tonyex; 2015-11-05, 20:41.

Kommentera

Men jag förstår TS fråga. Den som hela tråden skulle handla om.

Tittar man på Tradera och Ebay så blir vissa rullar sjukt dyra i förhållande till vad man får, medans andra aldrig kommer upp i sitt rätta värde. Och mycket av värdet handlar om att marknaden snöar in på vissa detaljer, färger speciellt det som är lite ovanligt en udda färg kan bli hur dyr som helst.

Just CS Rocket 6500 är nog en av de rullar som aldrig kommer upp i sitt rätta värde medans vissa 2500 blir sjukt överprisade. Köpte nyligen en ny Tica Caiman DJ101 för 500:- nästan inga bud. Ändå är det en rulle med hus i ett stycke alu lik mörrum och calcutta. Rullen kastar och fungerar långt bättre än sitt pris på Tradera.

Click image for larger version

Name:	caiman_dj1501.jpg
Views:	1
Size:	52,2 KB
ID:	1779660
                Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Att fokusera på en modell är ju ETT sätt att hålla nere kostnaden!
                  Det finns faktiskt inte en rulle som är identisk med den andra
                  men alla är avsedda för Japan marknaden

Kommentera

Vissa bara fiskar med sina rullar, andra ser rullarna som ett intresse och hobby. Att gå och köpa en rulle (som är en dussinvara) är enligt mig inte lika kul som att själv komponera sin rulle efter egna behov, få något skräddarsytt och unikt.
                    Nördigt?.... Så in i h-e. Dessutom skänker rullarna mig stor glädje även när isen ligger och snön yr.
                    Känslan att fiska med dessa rullar gör att jag njuter oavsett om det nappar eller inte.
                    Sammantaget så FÅR detta kosta, värt varenda krona!

Kommentera

• Ursprungligen postat av KeBa Visa inlägg
                      Vissa bara fiskar med sina rullar, andra ser rullarna som ett intresse och hobby. Att gå och köpa en rulle (som är en dussinvara) är enligt mig inte lika kul som att själv komponera sin rulle efter egna behov, få något skräddarsytt och unikt.
                      Nördigt?.... Så in i h-e. Dessutom skänker rullarna mig stor glädje även när isen ligger och snön yr.
                      Känslan att fiska med dessa rullar gör att jag njuter oavsett om det nappar eller inte.
                      Sammantaget så FÅR detta kosta, värt varenda krona!

Fan, är det nördigt det med?
                      Ytterligare en sak

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      11 svar
                      3 721 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg PrN-Sweden