Ja det är den !
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
ABU rulltrim/reservdelar prislista
Collapse
X
-
Guest
Kommentera
-
Stativen och drevplattorna av mässing är ju populära utifrån styrka men är det någon som har koll på viktskillnaden på dessa och de som är gjorda i aluminium?
Tänker för klassiskt spinnfiske lär ju aluminiumvarianterna fungera minst lika bra men med fördelen att man sparar in lite vikt.
Och vilka är då artikelnummerna man ska ha?
Tack för hjälpen!
Kommentera
-
Hej,
Jag har en gammal ABU Ambassadeur 30 från då den kom ut i mitten på 70-talet. Nu är det så att spaken till skivbromsen har gått av..
Nu undrar jag om någon vet var man kan få tag på en sådan bromsspak. Se fotona o jämför.
Tackar på förhand för ev. hjälp!
2 FotonDet krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein
/Stefan
Kommentera
-
Isjonsson, fram tills några år sedan hade Abu ett förvånansvärt bra lager av reservdelar till dessa rullar. Kanske är det inte längre så?
Nu när jag tänker efter vill jag minnas en kille i England med samma bekymmer för nåģra år sedan, så det kanske inte finns några bromsspakar kvar.
Hmm. Har du kvar delarna? Kanske det kan hårdlödas, med silverlod?
Annars blir det väl att fabricera en ny, men det är inte helt enkelt.
/RobSenast ändrad av Dr. Rob; 2019-05-20, 09:17.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Dr. Rob Visa inläggIsjonsson, fram tills några år sedan hade Abu ett förvånansvärt bra lager av reservdelar till dessa rullar. Kanske är det inte längre så?
Nu när jag tänker efter vill jag minnas en kille i England med samma bekymmer för nåģra år sedan, så det kanske inte finns några bromsspakar kvar.
Hmm. Har du kvar delarna? Kanske det kan hårdlödas, med silverlod?
Annars blir det väl att fabricera en ny, men det är inte helt enkelt.
/Rob
Ja visst var det så o väldigt servicevänliga! Dom repade en rulle (10000 CA) grattis åt mig vid ett tillfälle efter en Norgeresa. Rullen hade fått sig en smäll o något var inte som det skulle vara. Den kom tillbaka som ny sedan. ABU har inga reservdelar kvar till tungviktarna. 12, 20 & 30. Jag har fått flera tips av dom men ingen har någon bromsspak. Jag har haft kontakt med Les i England https://www.classicvintagefishingtackle.com/
och nu har jag kontakt med en kille i Australien. http://www.realsreels.com/
Jag väntar på svar från Australien nu först för han har visst många kontakter, skrev han. Spaken är borta tyvärr. Annars hade det inte varit några problem. Jag har bra kontakter här i Kalix inom mekaniska verkstäder. Eftersom jag är tekniskt lagd o någon av cheferna på någon mek. verkstad så kan vi nog lösa detta. Jg har ju kvar den runda biten (ABU-märkt) med resten av bromsspaken som sitter innanför.Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein
/Stefan
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
|
11 svar
3 585 visningar