Shimano Exsence DC - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shimano Exsence DC

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Trevligt att ett 4 år gammalt spö har hittat hit.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Storborre Visa inlägg
      Undrar om det är Normark som tagit in dom till Sverige eller har dom tagit det in själv och var kommer ordinarie pris 6999kr från?

Samma med dessa spön

http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...ass-spinn.html
      Det är Normark som tagit in dom tillfälligt.

Edit: Spöna alltså.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Leon Visa inlägg
        Trevligt att ett 4 år gammalt spö har hittat hit.
        Vadå? Är inte Exsence DC rullen också några år nu?
        Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

• Hmmm, borde aldrig läst denna tråd. Suget blir för stort. Frågan är bara om rullen är överkurs för abborrfiske med mestadels jigg eller om den gör mig så mycket lyckligare än en rulle för runt 1600kr?

Kommentera

• Kolla runt lite, fick min för lite under 2200 i våras och jag pris jagade inget.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Cryfish Visa inlägg
              Hmmm, borde aldrig läst denna tråd. Suget blir för stort. Frågan är bara om rullen är överkurs för abborrfiske med mestadels jigg eller om den gör mig så mycket lyckligare än en rulle för runt 1600kr?
              Jag å en polare använde den till borre fisket en stund (Han gör de fortfarande men jag har "downsizat" mig till en aldebaran)
              Gick å kasta såna jäkla skitter pop i kraftig motvind längre med den rullen än med en haspel, den blåste nästan åt andra hållet med hasplen... Antagligen för de sprutade ut lina pga blåsten...

Men jag tycker rullen känns som ett tåg nu jämfört med aldebaran... Men funkar gör den, bättre än andra rullar för de priset dessutom.
              Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Cryfish Visa inlägg
                Hmmm, borde aldrig läst denna tråd. Suget blir för stort. Frågan är bara om rullen är överkurs för abborrfiske med mestadels jigg eller om den gör mig så mycket lyckligare än en rulle för runt 1600kr?
                Visst funkar den bra för det!
                Min Exsence används nästan uteslutet till havsöringsfiske för att jag tycker att funkar bäst för det och som abborre och snipprulle har jag en 2015 Conquest 101 HG just nu.

Läste för inte så längre sen en tråd om Exsence i ett annat forum. Det var ett tag jag var inne på det forumet. De flesta som fastnade för Exsence hade två eller tre st idag. Det framgick tydligt att Exsence DC är den mest prisvärda rullen som de hade hittat, med tanke på hur billigt kan man köpa en sådan rulle idag. .... och visst, den kastar som en dröm!

//T
                Senast ändrad av tonyex; 2015-12-18, 23:18.

Kommentera

• Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                  Visst funkar den bra för det!
                  Min Exsence används nästan uteslutet till havsöringsfiske för att jag tycker att funkar bäst för det och som abborre och snipprulle har jag en 2015 Conquest 101 HG just nu.

Läste för inte så längre sen en tråd om Exsence i ett annat forum. Det var ett tag jag var inne på det forumet. De flesta som fastnade för Exsence hade två eller tre st idag. Det framgick tydligt att Exsence DC är den mest prisvärda rullen som de hade hittat, med tanke på hur billigt kan man köpa en sådan rulle idag. .... och visst, den kastar som en dröm!

//T
                  Vilken grovlek har du på linan till Exsencen och hur mycket får du på ?
                  Ska ta upp havsöringsfisket igen då jag var iväg med kompis som lyckades lura iväg mig på ett pass som resulterade i landade öringar och öringsfeber som heter duga.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Storborre Visa inlägg
                    Vilken grovlek har du på linan till Exsencen och hur mycket får du på ?
                    Ska ta upp havsöringsfisket igen då jag var iväg med kompis som lyckades lura iväg mig på ett pass som resulterade i landade öringar och öringsfeber som heter duga.
                    Kul att vara med på ett öringbonanza! Det är ett minne för livet!

Jodå jag fick en hel spole 15 lb [.165] seaguar smackdown och med facit i hand , då skulle jag satsa på .185 mm istället.

//T

Kommentera

• Där gjorde jag med misstaget att läsa den här tråden.....
                      En på väg hem nu

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      11 svar
                      3 576 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg PrN-Sweden