Shimano Exsence DC - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shimano Exsence DC

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
    Nu vet jag inte hur en Metanium HG kastar, säkert perfekt till finessfisket men en Exsence DC kompletterar eller exellerar i så gott som allas rullarsenal och klarar dessutom av sältan!
    Imponerande! =)

Kommentera

Till anteman !
      Kan säga att Metanium HG kastar förträffligt så pass att jag bokat in mig på en XG också
      Den passar helt klart för finessfiske men klarar att kasta upp 50-60gr utan att rodna, den är även tack vare x-ship fin att veva hem deepdivers typ Risto rap i stl 5-9 och 9:an går i botten på 6-7 meter så den är tungrodd.
      Jag har kastat beten ner mot 5gr och det har känts stabilt trots för uppgiften ej optimala spön!
      Sammanfattningsvis måste jag säga att det är en grymt mångsidig rulle och som jag ser det den optimala storleken för att aktivt fiska abborre men även kunna kasta light gäddbeten och jaga snipor runt vassar och dylikt!
      Men efter XG:n får det nog bli en Exsence DC
      Hade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!

Kommentera

Ja, faktum är att jag näranog bestämt mig för en Z2020 men Excense DC har nu styrt mig mot Conquest 200DC för mellanfisket s a s, DC lockar så pass även om New 2014 Conquest (non DC) är förbättrad på vissa punkter...

Kommentera

Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
          Imponerande! =)
          hm, ja nu tog jag i kanske men i min arsenal stämmer det i alla fall och när det gäller mångsidighet så tror jag den gör riktigt bra ifrån sig även hos dem med en mer trimmad arsenal...
          Senast ändrad av anteman; 2015-01-25, 01:21.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kipp Visa inlägg
            Till anteman !
            Kan säga att Metanium HG kastar förträffligt så pass att jag bokat in mig på en XG också
            Den passar helt klart för finessfiske men klarar att kasta upp 50-60gr utan att rodna, den är även tack vare x-ship fin att veva hem deepdivers typ Risto rap i stl 5-9 och 9:an går i botten på 6-7 meter så den är tungrodd.
            Jag har kastat beten ner mot 5gr och det har känts stabilt trots för uppgiften ej optimala spön!
            Sammanfattningsvis måste jag säga att det är en grymt mångsidig rulle och som jag ser det den optimala storleken för att aktivt fiska abborre men även kunna kasta light gäddbeten och jaga snipor runt vassar och dylikt!
            Men efter XG:n får det nog bli en Exsence DC

Intressant! ok, nu är nog Metanium lite mindre än det jag söker men om den den i din bok "slår högre" än en Exsence så måtte den vara riktigt bra!

Kommentera

hm, ja nu tog jag i kanske men i min arsenal stämmer det i alla fall och när det gäller mångsidighet så tror jag det gör riktigt bra ifrån sig även hos dem med en mer trimmad arsenal...
              Bra! man ska ta det varligt med att "sätta etiketter" på saker o ting där tycke och smak spelar in. Dock är det en riktigt fin rulle!

Kommentera

Fast jag vidhåller ändå, jag är övertygad om att en Exsence sannolikt alltid kompletterar näranog allas arsenal på ett förtjänstfullt sätt :-)

Kommentera

Mycket bra skrivet av TS, tack för att du tog dig tid!
                  My wife says she is gonna leave me if i go fishing one more time,
                  lord how i will miss that woman...

Kommentera

Jaha, så ingen av er hade behov att gå till sängs tidigt.

Det jag tror är att bägge rullarna med tanke på att dom är fullspäckade med den senaste tekniken skulle kunna hitta en plats i allas arsenal. I just mitt fall , rullar med magnesium delar oavsett hur bra dom är, går bort tyvärr pga att jag anser att det är för riskabelt att fiska med dom i Stockholm Skärgård.

Häls //T
                    Senast ändrad av tonyex; 2015-01-25, 13:52.

Kommentera

Intressant! ok, nu är nog Metanium lite mindre än det jag söker men om den den i din bok "slår högre" än en Exsence så måtte den vara riktigt bra!
                      Ska inte säga att den slår högre än en Exsence då jag aldrig provat en men Metanium passar grymt till borre snipjakt
                      Det var inte min mening att lägga fram det så att framstod å¨det viset, och jag har även själv för avsikt införskaffa en Exsence vad det lider!!

/K
                      Hade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      11 svar
                      3 576 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg PrN-Sweden  
                      Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46