Ursprungligen postat av anteman
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Shimano Exsence DC
Collapse
X
-
Till anteman !
Kan säga att Metanium HG kastar förträffligt så pass att jag bokat in mig på en XG också
Den passar helt klart för finessfiske men klarar att kasta upp 50-60gr utan att rodna, den är även tack vare x-ship fin att veva hem deepdivers typ Risto rap i stl 5-9 och 9:an går i botten på 6-7 meter så den är tungrodd.
Jag har kastat beten ner mot 5gr och det har känts stabilt trots för uppgiften ej optimala spön!
Sammanfattningsvis måste jag säga att det är en grymt mångsidig rulle och som jag ser det den optimala storleken för att aktivt fiska abborre men även kunna kasta light gäddbeten och jaga snipor runt vassar och dylikt!
Men efter XG:n får det nog bli en Exsence DCHade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Hippo Visa inläggImponerande! =)Senast ändrad av anteman; 2015-01-25, 01:21.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Kipp Visa inläggTill anteman !
Kan säga att Metanium HG kastar förträffligt så pass att jag bokat in mig på en XG också
Den passar helt klart för finessfiske men klarar att kasta upp 50-60gr utan att rodna, den är även tack vare x-ship fin att veva hem deepdivers typ Risto rap i stl 5-9 och 9:an går i botten på 6-7 meter så den är tungrodd.
Jag har kastat beten ner mot 5gr och det har känts stabilt trots för uppgiften ej optimala spön!
Sammanfattningsvis måste jag säga att det är en grymt mångsidig rulle och som jag ser det den optimala storleken för att aktivt fiska abborre men även kunna kasta light gäddbeten och jaga snipor runt vassar och dylikt!
Men efter XG:n får det nog bli en Exsence DC
Intressant! ok, nu är nog Metanium lite mindre än det jag söker men om den den i din bok "slår högre" än en Exsence så måtte den vara riktigt bra!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av anteman Visa inlägghm, ja nu tog jag i kanske men i min arsenal stämmer det i alla fall och när det gäller mångsidighet så tror jag det gör riktigt bra ifrån sig även hos dem med en mer trimmad arsenal...
Kommentera
-
Jaha, så ingen av er hade behov att gå till sängs tidigt.
Det jag tror är att bägge rullarna med tanke på att dom är fullspäckade med den senaste tekniken skulle kunna hitta en plats i allas arsenal. I just mitt fall , rullar med magnesium delar oavsett hur bra dom är, går bort tyvärr pga att jag anser att det är för riskabelt att fiska med dom i Stockholm Skärgård.
Häls //TSenast ändrad av tonyex; 2015-01-25, 13:52.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av anteman Visa inläggIntressant! ok, nu är nog Metanium lite mindre än det jag söker men om den den i din bok "slår högre" än en Exsence så måtte den vara riktigt bra!
Det var inte min mening att lägga fram det så att framstod å¨det viset, och jag har även själv för avsikt införskaffa en Exsence vad det lider!!
/KHade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
|
11 svar
3 576 visningar
0 gillar