Shimano Exsence DC - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shimano Exsence DC

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tack, antemannen!
    Visst är det så. Vid denna årstid brukar många byta valuta från SEK till McTail$, jag skiftar till Di$$y
    Senast ändrad av Utter; 2015-01-29, 21:34.

Kommentera

Nä ikväll kunde jag ej hålla mig längre, 312 dollar fattigare men helvete vad jag längtar att få testa denna rulle

Kommentera

Ursprungligen postat av Serigös Visa inlägg
        Nä ikväll kunde jag ej hålla mig längre, 312 dollar fattigare men helvete vad jag längtar att få testa denna rulle
        Bli inte förvånad om jag säger precis som många andra ubernöjda ägare till en Exsence DC att dessa 312 USD kan bli dina bäst spenderade pengarna någonsin på fiskeprylar ...

Häls //T

Kommentera

Tonyex tips på nån schysst vev till denna rulle? passar daiwa vevar till shimano rullar? har en schysst i kolfiber liggande hemma som suttit på en daiwa rulle

Kommentera

Ursprungligen postat av Serigös Visa inlägg
            passar daiwa vevar till shimano rullar? har en schysst i kolfiber liggande hemma som suttit på en daiwa rulle
            Daiwa-vevar brukar inte passa på Shimano-rullar. Det skiljer på hålstorleken för axeln. Daiwa och ABU är kompatibla med varandra men tyvärr inte med Shimano.

Kommentera

Ursprungligen postat av Fogeljazz Visa inlägg
              Daiwa-vevar brukar inte passa på Shimano-rullar. Det skiljer på hålstorleken för axeln. Daiwa och ABU är kompatibla med varandra men tyvärr inte med Shimano.
              nu när du säger det tror jag att jag läst detta nånstans. aja får väl söka efter en vettig vev, från första ögonblicket har jag stört mig på den vev som sitter OEM på Exsence DC.

Kommentera

Nja, vissa Daiwa och ABU är kompatibla, men inte Shimano. [hehe Fogeljazz ]

Det finns en kolfiberlågbudgetvev som passar rullen fint. Länk här: BASSZONE
                Det finns andra svarta vev som jag tycker ser fina ut som t. ex: denna: Hawgtech
                Eller denna [semperfi-tackle]: http://www.semperfi-tackle.com/photo.html

Se till att köpa en vev som väger mindre än originalet för att minska totalvikten och flyta balansen närmare rullen oxå.

Häls //T
                Senast ändrad av tonyex; 2015-02-09, 09:21.

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                  Nja, vissa Daiwa och ABU är kompatibla, men inte Shimano.

Det finns en kolfiberlågbudgetvev som passar rullen fint. Länk här: BASSZONE
                  Det finns andra svarta vev som jag tycker ser fina ut som t. ex: denna: Hawgtech
                  Eller denna [semperfi-tackle]: http://www.semperfi-tackle.com/photo.html

Se till att köpa en vev som väger mindre än originalet för att minska totalvikten och flyta balansen närmare rullen oxå.

Häls //T
                  Tack, är mer inne på en vev som är "vinklad" och självklart lättare än original just för att få balansen närmare rullen som du är inne på

Får testa rullen och känna efter lite innan man spenderar mer pengar, just nu känns det som man bör lugna sig lite innan man lägger 500-1000kr på en vev.

Kommentera

Hehe, om du stör dig på OEM veven som kommer med rullen, då är det bara och lägga vantarna på en vev du gillar på en gång.
                    Det ska kännas bra från dag ett. Dessa Exsence ser mkt najs ut:

Click image for larger version

Name:	IMG_3195_zps9c674390.jpg
Views:	1
Size:	87,1 KB
ID:	1777025

Häls //T

Kommentera

Funkar rullen att köra till det lättare gäddfisket också dvs med beten runt 30-40 gram?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      11 svar
                      3 576 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg PrN-Sweden  
                      Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46