Ursprungligen postat av Storborre
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Shimano Exsence DC
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Storborre Visa inläggUndrar om det är Normark som tagit in dom till Sverige eller har dom tagit det in själv och var kommer ordinarie pris 6999kr från?
Samma med dessa spön
http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...ass-spinn.html
Edit: Spöna alltså.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Leon Visa inläggTrevligt att ett 4 år gammalt spö har hittat hit.Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Cryfish Visa inläggHmmm, borde aldrig läst denna tråd. Suget blir för stort. Frågan är bara om rullen är överkurs för abborrfiske med mestadels jigg eller om den gör mig så mycket lyckligare än en rulle för runt 1600kr?
Gick å kasta såna jäkla skitter pop i kraftig motvind längre med den rullen än med en haspel, den blåste nästan åt andra hållet med hasplen... Antagligen för de sprutade ut lina pga blåsten...
Men jag tycker rullen känns som ett tåg nu jämfört med aldebaran... Men funkar gör den, bättre än andra rullar för de priset dessutom.Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Cryfish Visa inläggHmmm, borde aldrig läst denna tråd. Suget blir för stort. Frågan är bara om rullen är överkurs för abborrfiske med mestadels jigg eller om den gör mig så mycket lyckligare än en rulle för runt 1600kr?
Min Exsence används nästan uteslutet till havsöringsfiske för att jag tycker att funkar bäst för det och som abborre och snipprulle har jag en 2015 Conquest 101 HG just nu.
Läste för inte så längre sen en tråd om Exsence i ett annat forum. Det var ett tag jag var inne på det forumet. De flesta som fastnade för Exsence hade två eller tre st idag. Det framgick tydligt att Exsence DC är den mest prisvärda rullen som de hade hittat, med tanke på hur billigt kan man köpa en sådan rulle idag. .... och visst, den kastar som en dröm!
//TSenast ändrad av tonyex; 2015-12-18, 23:18.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av tonyex Visa inläggVisst funkar den bra för det!
Min Exsence används nästan uteslutet till havsöringsfiske för att jag tycker att funkar bäst för det och som abborre och snipprulle har jag en 2015 Conquest 101 HG just nu.
Läste för inte så längre sen en tråd om Exsence i ett annat forum. Det var ett tag jag var inne på det forumet. De flesta som fastnade för Exsence hade två eller tre st idag. Det framgick tydligt att Exsence DC är den mest prisvärda rullen som de hade hittat, med tanke på hur billigt kan man köpa en sådan rulle idag. .... och visst, den kastar som en dröm!
//T
Ska ta upp havsöringsfisket igen då jag var iväg med kompis som lyckades lura iväg mig på ett pass som resulterade i landade öringar och öringsfeber som heter duga.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Storborre Visa inläggVilken grovlek har du på linan till Exsencen och hur mycket får du på ?
Ska ta upp havsöringsfisket igen då jag var iväg med kompis som lyckades lura iväg mig på ett pass som resulterade i landade öringar och öringsfeber som heter duga.
Jodå jag fick en hel spole 15 lb [.165] seaguar smackdown och med facit i hand , då skulle jag satsa på .185 mm istället.
//T
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
|
11 svar
3 576 visningar