Ursprungligen postat av tonyex
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Shimano Exsence DC
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Serigös Visa inläggInget speciellt jag undrar, utan tänkte att det är bra att ha för framtida behov då jag servar mina rullar själv.
Om jag frikopplar spolen, och snurrar spolen verkar inte spolen reagera speciellt oavsett hur jag ställer in DC bromsen, ex. gör jag detta på en Lexa eller Zillion rulle så ser man direkt hur inställningen påverkar spolens rotation. Hur funkar DC "bromsen" och är allt som det ska?
Är det någon ide att öppna upp rullen och smörja allt eller brukar shimano vara noggranna med sådant?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Blinker Visa inläggDå jag skaffade min första Calcutta DC 201(drygt 10 år sedan) så borde man kasta med den för att bromsarna ska börja fungera vid nästkommande kast.Det är spolens rotation som ladar ner strömmen till chipet till DC ungefer som ett lyse funkar på en cykel via hjulet.Om spolen inte roterar ett tag så försvinner strömmen ur det lilla kraftverket då få man kasta för att det ska fungera igen.Och sist men inte minst du kan aldrig jämföra dc bromsarna med rullar utan de ,
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Blinker Visa inläggMärkligt nog att ingen här av de DC experterna hade nämnt hur funkar egentligen den lilla DC/kraftstation,eller har jag missat nåt inlägg !?!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägghehe, jag trodde att alla visste hur DC lirar. Det är inte den första DC rulle vi pratar om här på FS . //T
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Blinker Visa inläggMärkligt nog att ingen här av de DC experterna hade nämnt hur funkar egentligen den lilla DC/kraftstation,eller har jag missat nåt inlägg !?!
Försökte sökte lite klipp gällande DC tekniken på tuben samt X-ship men vart inte klok då mycket är på japanska samt x-ship för mest haspel rullar.
Där måste jag säga att Shimano marknadsför sina saker för dåligt!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Serigös Visa inlägg
/S
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Serigös Visa inläggJag har mest varit inne på Daiwa rullar och deras magforce teknik och inte lagt märke på shimanos alternativ. Det har gjort att jag inte läst så noggrant i trådar gällande shimanos DC teknik.
Försökte sökte lite klipp gällande DC tekniken på tuben samt X-ship men vart inte klok då mycket är på japanska samt x-ship för mest haspel rullar.
/S
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Serigös Visa inläggJag har mest varit inne på Daiwa rullar och deras magforce teknik och inte lagt märke på shimanos alternativ. Det har gjort att jag inte läst så noggrant i trådar gällande shimanos DC teknik.
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
|
11 svar
3 576 visningar
0 gillar