Bra och prisvärd multirulle för abborren? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra och prisvärd multirulle för abborren?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Bra och prisvärd multirulle för abborren?

    Tjena! Tänkte skaffa mig ett set med multirulle till abborren och undrar då om ni har några erfarenheter av dom mindre multirullarna? Har ingen direkt budget men man vill ju komma undan så billigt som möjligt! Så har ni några tips är ni välkomna att skicka fram dom!

  • #2


    Där står det en hel del tips på rullar i den storleken !

    / HenkeW

    Kommentera


    • #3
      jag är så jäkla enkelriktad så jag svarar som jag alltid gjort i den här frågan......hittar inget billigare lika bra alternativ bara...

      Sturdy aluminum alloy body Instantly accelerating magnum light spool (ultra duralumin) SVS brake system (6 point) Anti-rust treated ball bearings Clicking star drag Extra efficient Super-SHIP gear system Long line hyper-tensile brass gears Super fr



      hmmm....skulle vara en begagnad då....
      Senast ändrad av byggarn; 2015-01-20, 19:08.
      Never let your memories be greater then your dreams...

      I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

      Kommentera


      • #4
        Denna flickan får tjänstgöra ett tag till för mig, Shimano Chronarch 50

        My wife says she is gonna leave me if i go fishing one more time,
        lord how i will miss that woman...

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
          jag är så jäkla enkelriktad så jag svarar som jag alltid gjort i den här frågan......hittar inget billigare lika bra alternativ bara...

          Sturdy aluminum alloy body Instantly accelerating magnum light spool (ultra duralumin) SVS brake system (6 point) Anti-rust treated ball bearings Clicking star drag Extra efficient Super-SHIP gear system Long line hyper-tensile brass gears Super fr



          hmmm....skulle vara en begagnad då....
          Jädrar va najs! Hur får man hem en sån rackare utan att Tullverket och Skattemyndigheten lägger näsan i blöt?

          Kommentera


          • #6
            ibland slinker dom igenom.... ibland inte...

            är samma rulle som curadon men för japanska marknaden...
            sorry....1000/1 är samma som curado.... 1000/1 XT är tydligen samma som aldebaran/Core50mg....men med aludetaljer istället för magnesium...

            Jäkligt krångligt det där när de gör samma rullar för olika marknader med olika namn och små detaljer som skiljer...
            Senast ändrad av byggarn; 2015-01-20, 22:44.
            Never let your memories be greater then your dreams...

            I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

            Kommentera


            • #7
              Jo, Byggarns tips verkar klockrent, JDM rullar ger ofta mervärde jämfört andra alternativ, å efter vad jag läst å hört så är det få som slår dem på näsan vad gäller pris/prestanda. Funderade på en sådan 1500 men blev alltför nyfiken på en Exsence DC...

              Kommentera


              • #8
                En Scorpion 1000 XT är en Curado/Chronarch E50 karbonkopia har jag för mig och visst den delar plattform med Alden och Brenious. //T

                Kommentera


                • #9
                  här kanske man blir lite klokare...fast kanonrullar är dom allihop....det står ju Shimano på dom

                  The anglers source for tackle news and reviews. 100% independent review site. Chance to win free tackle everyday.


                  The anglers source for tackle news and reviews. 100% independent review site.
                  Never let your memories be greater then your dreams...

                  I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                  11 svar
                  3 546 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg PrN-Sweden  
                  Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                  217 svar
                  30 150 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg MathiasJK  
                  Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
                  278 svar
                  47 580 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Adam Huss  
                  Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
                  536 svar
                  90 314 visningar
                  38 gillar
                  Senaste inlägg Kimmen
                  av Kimmen
                   
                  Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
                  108 svar
                  11 608 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg engqvist  
                  Arbetar...
                  X