Rocket Reel stativ - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rocket Reel stativ

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Rocket Reel stativ

    Någon som har erfarenheter av dessa stativ? Funderar på att köpa ett sådant till min 5501 Pro Rocket, verkar ju vara enda stativet som finns till vänstervevat. Det enda jag funderar över är hur det blir att köra utan linspridare, aldrig provat :/

  • #2
    Funderar på att köpa ett sådant till min 5501 Pro Rocket
    Tror du får klara dig utan linspridaren om du ska ha ett sådant.

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
      Tror du får klara dig utan linspridaren om du ska ha ett sådant.
      Det är jag väl medveten om. Frågan var mer om man vänjer sig utan och att det efter en tid blir lika lätt och behagligt att fiska utan som med linspridare.

      Kommentera


      • #4
        Frågan var mer om man vänjer sig utan och att det efter en tid blir lika lätt och behagligt att fiska utan som med linspridare.
        Jag har en CT rulle och jag upplever inga problem att spridaren saknas.
        Du kommer kasta bra mycket längre utan den.

        Funderar på att köpa ett sådant till min 5501 Pro Rocket
        Vad är du ute efter att uppnå med ett sådant stativ ?
        Senast ändrad av jorgen.mansson; 2014-10-20, 21:05.

        Kommentera


        • #5
          Okay. Är mest för nöjes skull och kastlängder. Ska köpa till trim från UT också så.

          Kommentera


          • #6
            Intressant tråd!

            Rocket Reel's stativ väcker onekligen ett starkt ha-begär. Tänk en pro rocket med ett sådant och gavlar i champagne eller sunset orange färg med en blå ut-spole och en kromad enkelvev. Mmh

            Har någon praktiska erfarenheter av fiske utan linspridare och kastvikter från 30 till 100+ gram? Det vore väldigt intressant att ta del av någons tankar och reflektioner över detta.


            Mvh

            Kommentera


            • #7
              Kastat en del med CT. Grymma kast verkligen. Har bara kastat mellan 25-50g.
              Men rullarna är gjorda för surfcasting och då kastar de ju upp till 200g. Så 30-90g kommer nog fungera utmärkt.
              Varför inte kolla på TG trim till. Minst lika bra lager och spolar som UT men det blir billigare. Min CT har TG trim.

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av nilsson761 Visa inlägg
                Intressant tråd!

                Rocket Reel's stativ väcker onekligen ett starkt ha-begär. Tänk en pro rocket med ett sådant och gavlar i champagne eller sunset orange färg med en blå ut-spole och en kromad enkelvev. Mmh

                Har någon praktiska erfarenheter av fiske utan linspridare och kastvikter från 30 till 100+ gram? Det vore väldigt intressant att ta del av någons tankar och reflektioner över detta.


                Mvh
                Jo verkligen. Tycker AKS stativen ser bättre ut, men finns bara till högervevat. Det som är lite synd är att det bara finns blå eloxering till de vänster vevade stativen och mina gavlar är lila :/. Kollat med Svängsta och färgerna som fanns till Pro Rocket var röd, koppar och brons. Alternativet är Rocket Reel's egna gavlar men, vill helst ha Abu gavlarna.

                Någon fin färgkombination måste man ju ha och blå/lila känns inte riktigt rätt. I värsta fall kanske jag får bygga om rullen till något annat. Pike VC har blå gavlar, men då förlorar man justerskruven på icke-vevsidan.

                Är lite synd att allt är nitat på gavlarna, annars hade jag gärna skickat in mina för eloxering till en silverfärg. Tänkt blått stativ och spole och resten av rullen i silver/alu

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
                  Kastat en del med CT. Grymma kast verkligen. Har bara kastat mellan 25-50g.
                  Men rullarna är gjorda för surfcasting och då kastar de ju upp till 200g. Så 30-90g kommer nog fungera utmärkt.
                  Varför inte kolla på TG trim till. Minst lika bra lager och spolar som UT men det blir billigare. Min CT har TG trim.
                  Var hittar man TG's prylar?

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av outkaszt Visa inlägg
                    Var hittar man TG's prylar?
                    The rocket reel Company!

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                    11 svar
                    3 508 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg PrN-Sweden  
                    Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                    217 svar
                    30 100 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg MathiasJK  
                    Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
                    279 svar
                    47 548 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Adam Huss  
                    Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
                    537 svar
                    90 158 visningar
                    38 gillar
                    Senaste inlägg Kimmen
                    av Kimmen
                     
                    Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
                    108 svar
                    11 580 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Arbetar...
                    X