Hur många lockande tusenlappar har du liggande framme i bostaden? Jag vill att mina rullar ska finnas lätt åtkomliga för endast mig. Mina rullar förvaras därför otillgängligt, mörkt och torrt. Det innebär att du behöver tid att hitta dem, om du inte vet var de finns. Endast ett komplett spö finns lättåtkomligt om min fiskelust stiger över alla bräddar. Mer detaljer än så lämnar jag inte ut på ett offentligt forum.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Förvaring av rullar!
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggSnöhäst, jag hoppas du har uppvärmt garage. Rosten kommer annars sakta men säkert få fäste..
Varmt är där dock inte, de är samma grader som de är utomhus då de är inte jätte isolerat. Men fuktigt är där inte vilket är konstigt, hänger du in en flytoverall som du haft på dig när de pissat regn en heldag så är den torr nästa dag.
Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggUnder vintern brukar jag på kvällarna ta fram en rulle, en tidning att vara på, skruvmejsel, skiftnyckel, tandborste, bomullspinnar, trasor, fotogen, fett och olja och i lugn och ro gå igenom rullen, gör ren den och smörja upp den inför den kommande säsongen. Eventuellt byter jag lina. När det är klart åker den in i skåpet igen. Quality time med en rulle i taget. Ger både mig och rullarna betydligt mer än att gå och glo på dem. Har precis lagom många rullar för en lång vinter...
Därför vill jag ha dem i ett fint glasskåp så man får lite ögongodis när man kommer ner från trappan.
Ursprungligen postat av BeBest Visa inläggHur många lockande tusenlappar har du liggande framme i bostaden? Jag vill att mina rullar ska finnas lätt åtkomliga för endast mig. Mina rullar förvaras därför otillgängligt, mörkt och torrt. Det innebär att du behöver tid att hitta dem, om du inte vet var de finns. Endast ett komplett spö finns lättåtkomligt om min fiskelust stiger över alla bräddar. Mer detaljer än så lämnar jag inte ut på ett offentligt forum.Senast ändrad av Snöhäst; 2014-09-25, 14:02.Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av BeBest Visa inläggHur många lockande tusenlappar har du liggande framme i bostaden? Jag vill att mina rullar ska finnas lätt åtkomliga för endast mig. Mina rullar förvaras därför otillgängligt, mörkt och torrt. Det innebär att du behöver tid att hitta dem, om du inte vet var de finns. Endast ett komplett spö finns lättåtkomligt om min fiskelust stiger över alla bräddar. Mer detaljer än så lämnar jag inte ut på ett offentligt forum.
En amba är ett konstverk, ett konstverk ska inte ligga i ett bankfack, det ska exponeras!
"Pensionären"
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Gösta Visa inläggAtt gå och lägga sig i stugans femkvadrats sovkabin och se ut över en vägg med åtta färdigriggade spön och veta att man är fri att använda vilket man vill om nästa dag erbjuder väder och vind som lockar - det är livskvalitet. Att sitta vid skrivbordet och först ge sig in i en rulles innersta och sedan ställa upp den för beskådande resten av vintern - det är livskvalitet.
En amba är ett konstverk, ett konstverk ska inte ligga i ett bankfack, det ska exponeras!
"Pensionären"Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av byggarn Visa inläggNog är det tur att vi alla är olika och får en kick av olika saker....själv ställer jag spöna i förrådet när säsongen är över,med rullarna på....rullar är till för att använda,bruksföremål helt enkelt, och helst skall de bara fungera...allra helst med så lite service som möjligt....för mig är själva fisket och upplevelsen det absolut primära....inte rullar spön eller betena,gärna riktigt bra grejer, men att ha de till beskådande....nääää Men när säsongen är i antågande får de en liten rengöring och några droppar olja,sen brukar de funka en säsong igen...
Och när endast kalla vinterisar kan bidra till att släcka fiskesuget, när mörkret sänkt sig över snö, is och frost då väcker rullarna på skrivbordet sommarminnen och förväntningar inför kommande båtfiskesäsong.
Skulle vara svårt att bara ställa undan i det fördolda och låtsas att fiske egentligen inte betyder något. Så är det kanske för den som har häcken full med arbete och andra hobbies, men inte för en pensionär med så mycket fritid att fiskeblaskan är utläst innan en hund hunnit skita...
Kommentera
-
Plockar av rullar och monterar spön på vägen hem från fiskepass. Förvarar i torrt skåp respektive garderoben.
Tycker det är värt att ta två-tre minuter att plocka ihop spön i början på varje pass, man ser ändå över (knyter nya) knutar efter belastning.. eller är jag ensam om att göra det?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av mymh Visa inläggPlockar av rullar och monterar spön på vägen hem från fiskepass. Förvarar i torrt skåp respektive garderoben.
Tycker det är värt att ta två-tre minuter att plocka ihop spön i början på varje pass, man ser ändå över (knyter nya) knutar efter belastning.. eller är jag ensam om att göra det?
Har jag bara kört någon timme på kvällen så får spöt stå riggat till nästa pass.
Kommentera
-
Jag har byggt ett spöställ som jag har i taket i mitt fiskerum.
Där får spöna med monterade rullar hänga året runt.
Efter en lång fisketur så slänger (ställer) jag allt i garaget för att dagen efter sortera in allt där det skall stå.
Beteslådor öppnas, batterier laddas och spöna ställs försiktigt lutandes mot något mjukt. Så får allt stå över natten men sen ska de in på respektive plats i fiskerummet.
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
|
11 svar
3 658 visningar
0 gillar