Förvaring av rullar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Förvaring av rullar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hur många lockande tusenlappar har du liggande framme i bostaden? Jag vill att mina rullar ska finnas lätt åtkomliga för endast mig. Mina rullar förvaras därför otillgängligt, mörkt och torrt. Det innebär att du behöver tid att hitta dem, om du inte vet var de finns. Endast ett komplett spö finns lättåtkomligt om min fiskelust stiger över alla bräddar. Mer detaljer än så lämnar jag inte ut på ett offentligt forum.
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
      Snöhäst, jag hoppas du har uppvärmt garage. Rosten kommer annars sakta men säkert få fäste..
      Äsh, har förvarat dem så sen jag skaffat dem. Inget rost, kan varit för att de är ganska torrt i garaget jämfört med andra garage som är ganska fuktiga..
      Varmt är där dock inte, de är samma grader som de är utomhus då de är inte jätte isolerat. Men fuktigt är där inte vilket är konstigt, hänger du in en flytoverall som du haft på dig när de pissat regn en heldag så är den torr nästa dag.

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
      Under vintern brukar jag på kvällarna ta fram en rulle, en tidning att vara på, skruvmejsel, skiftnyckel, tandborste, bomullspinnar, trasor, fotogen, fett och olja och i lugn och ro gå igenom rullen, gör ren den och smörja upp den inför den kommande säsongen. Eventuellt byter jag lina. När det är klart åker den in i skåpet igen. Quality time med en rulle i taget. Ger både mig och rullarna betydligt mer än att gå och glo på dem. Har precis lagom många rullar för en lång vinter...
      De är ungefär så en vanlig kväll med för lite på tvn ser ut för mig... De går aldrig att trixa å mecka med rullarna för mycke.
      Därför vill jag ha dem i ett fint glasskåp så man får lite ögongodis när man kommer ner från trappan.

Ursprungligen postat av BeBest Visa inlägg
      Hur många lockande tusenlappar har du liggande framme i bostaden? Jag vill att mina rullar ska finnas lätt åtkomliga för endast mig. Mina rullar förvaras därför otillgängligt, mörkt och torrt. Det innebär att du behöver tid att hitta dem, om du inte vet var de finns. Endast ett komplett spö finns lättåtkomligt om min fiskelust stiger över alla bräddar. Mer detaljer än så lämnar jag inte ut på ett offentligt forum.
      Jag välkomnar folk med öppna armar, ni kommer in men inte ut, tyvärr.
      Senast ändrad av Snöhäst; 2014-09-25, 14:02.
      Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest Visa inlägg
        Att gå och lägga sig i stugans femkvadrats sovkabin och se ut över en vägg med åtta färdigriggade spön och veta att man är fri att använda vilket man vill om nästa dag erbjuder väder och vind som lockar - det är livskvalitet. Att sitta vid skrivbordet och först ge sig in i en rulles innersta och sedan ställa upp den för beskådande resten av vintern - det är livskvalitet.
        En amba är ett konstverk, ett konstverk ska inte ligga i ett bankfack, det ska exponeras!

"Pensionären"

Kommentera

Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
          Att gå och lägga sig i stugans femkvadrats sovkabin och se ut över en vägg med åtta färdigriggade spön och veta att man är fri att använda vilket man vill om nästa dag erbjuder väder och vind som lockar - det är livskvalitet. Att sitta vid skrivbordet och först ge sig in i en rulles innersta och sedan ställa upp den för beskådande resten av vintern - det är livskvalitet.
          En amba är ett konstverk, ett konstverk ska inte ligga i ett bankfack, det ska exponeras!

"Pensionären"
          Nog är det tur att vi alla är olika och får en kick av olika saker....själv ställer jag spöna i förrådet när säsongen är över,med rullarna på....rullar är till för att använda,bruksföremål helt enkelt, och helst skall de bara fungera...allra helst med så lite service som möjligt....för mig är själva fisket och upplevelsen det absolut primära....inte rullar spön eller betena,gärna riktigt bra grejer, men att ha de till beskådande....nääää Men när säsongen är i antågande får de en liten rengöring och några droppar olja,sen brukar de funka en säsong igen...
          Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
            Nog är det tur att vi alla är olika och får en kick av olika saker....själv ställer jag spöna i förrådet när säsongen är över,med rullarna på....rullar är till för att använda,bruksföremål helt enkelt, och helst skall de bara fungera...allra helst med så lite service som möjligt....för mig är själva fisket och upplevelsen det absolut primära....inte rullar spön eller betena,gärna riktigt bra grejer, men att ha de till beskådande....nääää Men när säsongen är i antågande får de en liten rengöring och några droppar olja,sen brukar de funka en säsong igen...
            Som jag försökte hinta i min post så är jag en fri man, fri att göra vad jag vill och göra inget om det mig lyster (så länge fruga är med på noterna...). Således gillar jag att kolla på min utrustning på sommarkvällen och veta att den finns där om andan faller på nästa dag...
            Och när endast kalla vinterisar kan bidra till att släcka fiskesuget, när mörkret sänkt sig över snö, is och frost då väcker rullarna på skrivbordet sommarminnen och förväntningar inför kommande båtfiskesäsong.
            Skulle vara svårt att bara ställa undan i det fördolda och låtsas att fiske egentligen inte betyder något. Så är det kanske för den som har häcken full med arbete och andra hobbies, men inte för en pensionär med så mycket fritid att fiskeblaskan är utläst innan en hund hunnit skita...

Kommentera

Plockar av rullar och monterar spön på vägen hem från fiskepass. Förvarar i torrt skåp respektive garderoben.
              Tycker det är värt att ta två-tre minuter att plocka ihop spön i början på varje pass, man ser ändå över (knyter nya) knutar efter belastning.. eller är jag ensam om att göra det?

Kommentera

Ursprungligen postat av mymh Visa inlägg
                Plockar av rullar och monterar spön på vägen hem från fiskepass. Förvarar i torrt skåp respektive garderoben.
                Tycker det är värt att ta två-tre minuter att plocka ihop spön i början på varje pass, man ser ändå över (knyter nya) knutar efter belastning.. eller är jag ensam om att göra det?
                Jag packar oftast ihop mitt efter varje pass.
                Har jag bara kört någon timme på kvällen så får spöt stå riggat till nästa pass.

Kommentera

Jag har byggt ett spöställ som jag har i taket i mitt fiskerum.
                  Där får spöna med monterade rullar hänga året runt.
                  Efter en lång fisketur så slänger (ställer) jag allt i garaget för att dagen efter sortera in allt där det skall stå.
                  Beteslådor öppnas, batterier laddas och spöna ställs försiktigt lutandes mot något mjukt. Så får allt stå över natten men sen ska de in på respektive plats i fiskerummet.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                  11 svar
                  3 658 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg PrN-Sweden  
                  Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46