Lågprofil med clicking drag. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lågprofil med clicking drag.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lågprofil med clicking drag.

Hej!

Har fått lite hjälp av Gobben redan men tänkte om det finns fler duktiga personer här inne som har lite koll på vettiga rullalternativ när man ska införskaffa sin första multirulle. Jag är på jakt efter en lågprofil som kan passa till gäddfisket. Jerkar egentligen inte men tänkte att den ska matchas med ett st.croix top n tail eller liknande så beten som kommer användas kommer ligga på vikt mellan 50-120 i runda slängar.

Det som är viktigt för min del är att hitta en rulle som har clicking drag och är av bra kvalitet och passar bra för gäddfisket och de vikterna av drag (50-120). Priset spelar inte alltför stor roll om det är bra prylar. Utgår från att jag måste importera.

Clickspring från UT finns tyvär inte att tillgå i detta nu, har varit i kontakt med sportfiskeboden.

Hoppas kunna få lite hjälp av er med lite mer koll på denna djungel.

Lite svårt att veta vad Gobben tipsat dig om Men två alternativ kan ju vara ABU Revo Inshore Generation 3 eller Daiwa Ryoga (1016 eller 2020). Ska det vara höger eller vänstervev?

Kommentera

Som sagt; både Ryoga 2020 och Z2020 är grymt fina rullar. Bor du i sthlmstrakten kan du komma förbi och testa!

Kommentera

Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
        Som sagt; både Ryoga 2020 och Z2020 är grymt fina rullar. Bor du i sthlmstrakten kan du komma förbi och testa!
        Oskar, har du en Z2020 också? Kanske måste komma förbi och våldgästa dig lite då En av få rullar som jag tänka mig att ersätta min Pluton med.

Kommentera

Du är välkommen till flyttkaoset Har nu även Mälaren på kastlängds avstånd, så det är bara att glida förbi och testa!

Kommentera

Högervev är det som gäller för min del. Ska kolla de ovan nämnda rullarna. Men de orkar med gäddspin med vikter 50-100+? Någon speciell handlare som det rekommenderas att handla ifrån? Finns det några mer rekommendationer än dessa?

Kommentera

Ursprungligen postat av funderarn Visa inlägg
              Högervev är det som gäller för min del. Ska kolla de ovan nämnda rullarna. Men de orkar med gäddspin med vikter 50-100+? Någon speciell handlare som det rekommenderas att handla ifrån? Finns det några mer rekommendationer än dessa?
              De rullarna klarar absolut 50-100g spinnfiske. Finns många handlare som är bra. Japantackle.com, plat.co.jp, tacklewarehouse.com bara för att nämna några.

Kommentera

Ursprungligen postat av Fogeljazz Visa inlägg
                De rullarna klarar absolut 50-100g spinnfiske. Finns många handlare som är bra. Japantackle.com, plat.co.jp, tacklewarehouse.com bara för att nämna några.
                Dessa rullar är så kallade "swimbaitsrullar", så dom blir perfekta till spinnfiske.

Till TS:
                Jag har en fråga dock: Varför måste du ha clicking drag.? Är det så viktigt egentligen ?

//T

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                  Är det så viktigt egentligen ?

//T
                  Ryoga verkar kostar i runda slängar 3papp på ebay? Då måste det vara viktigt;-)

Kommentera

Ursprungligen postat av Jefvelberg Visa inlägg
                    Ryoga verkar kostar i runda slängar 3papp på ebay? Då måste det vara viktigt;-)
                    Nu börjar jag fatta! Men 3 lax bara för clicking drag, det låter j ...t dyrt i mina öron! //T
                    PS: Jag hade en ryoga i mina händer redan anno 2009.
                    Senast ändrad av tonyex; 2014-09-15, 23:22.

Kommentera

Foton

Collapse

• elgfan
                      Pro Rocket 4500 problem
                      av elgfan
                      På min Pro Rocket har veven börjat gå trögt och hackar, vid inspektion så går huvuddrevsbussningen väldigt...
                      igår, 06:11
                    • elgfan
                      Pro Rocket 4500 problem
                      av elgfan
                      På min Pro Rocket har veven börjat gå trögt och hackar, vid inspektion så går huvuddrevsbussningen väldigt...
                      igår, 06:11
                    • elgfan
                      Pro Rocket 4500 problem
                      av elgfan
                      igår, 06:08

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                    11 svar
                    3 576 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg PrN-Sweden  
                    Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                    217 svar
                    30 195 visningar