Problem med ambassadeur rulle (revo toro nacl 51) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med ambassadeur rulle (revo toro nacl 51)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Är väl bara att fara iväg och prova nöta med fisket idag då och se hur det går! Ifall man kan klara sig utan mek-broms som ni säger så är det väl bara att försöka lära sig det.

Tack för den stora hjälpen!

Kommentera

Om inte bromsen funkar på en ny rulle är det väl ett solklart reklamationsfall. Skulle inte nöja mig med att man kan lära sig att klara sig utan mekbroms... Så på stället där du köpt den bara!

Kommentera

Om inte bromsen funkar på en ny rulle är det väl ett solklart reklamationsfall.
        Självklart ska TS lämna tillbaka rullen om den inte funkar som den ska oavsett om han klarar sig utan mek-broms eller inte...

Kommentera

Jag har också en relativt ny Ambassadeur, dock inte lågprofilare men detta med att betet ska falla ner 25-30cm är bara att strunta i. Hur jag än ställer in min rulle så kan jag inte få den att tappa betet annat än i backen, vare sig mek. bromsen är på max eller ej. Tycker TS ska prova fiska med rullen först och främst. Hade liknande problem när jag började fiska med multirulle men efter lite praktisk övning så börjar man greppa hur allt sitter ihop och fungerar och upptäcker att det inte är några fel på rullen.

EDIT: I sånt fall måste även min rulle vara trasig...

Kommentera

Kan du inte få betet att hänga kvar med åtskruvad mekbroms o frikopplad spole är rullen defekt. Har inga problem att bromsa en 130 grams bulldawg med vare sig tgc eller jb, även om jag sedan inte använder mekbromsen när jag fiskar...
            Senast ändrad av Gösta; 2014-07-08, 06:24.

Kommentera

Kan du inte få betet att hänga kvar med åtskruvad mekbroms o frikopplad spole är rullen defekt.
              Jag har 11 Amb och samtliga får stopp på en 300 gr pilk utan problem, även mina mindre japaner får stop på pilken så om rullen inte klarar det är den defekt och bör reklameras.

Kommentera

Har testat fiska med rullen nu ett par dar och det är då inget problem att fiska utan mekbroms. Men eftersom den fortfarande ibt fungerar så ringde jag stället jag köpte den från och han konstaterade också att den var defekt så blir att skicka in den hur som helst! Känns ju lite bistert att den inte fungerar till 100% när den är splitt ny, även om man kanske klarar sig utan det som är defekt!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                11 svar
                3 571 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg PrN-Sweden  
                Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46