Lexa 100 kan du få hem för under 1000-lappen.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Prisvärd lågprofilare för lättspinn, vilken?
Collapse
X
-
Daiwa exceler är otroligt mycket rulle för pengarna, fiskat en hel del med förra modellen. Den nya ska vara bättre så den borde vara ett kap
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Pegu78 Visa inläggHar för mig att flipping funktionen är att tumtangenten fjädrar tillbaks så fort du släpper den och "kopplar i" utan att du behöver vrida på veven.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Pegu78 Visa inläggHar för mig att flipping funktionen är att tumtangenten fjädrar tillbaks så fort du släpper den och "kopplar i" utan att du behöver vrida på veven.
Ganska smidigt när man kör pelagisk vertikal, bara att släppa tumknappen när man kommit lagom djupt på lodet. Extra smidigt när man har vänsterhanden på motorn.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Träben Visa inläggPrecis så är det.
Ganska smidigt när man kör pelagisk vertikal, bara att släppa tumknappen när man kommit lagom djupt på lodet. Extra smidigt när man har vänsterhanden på motorn.
Ser på bilderna av Silver Max att det sitter en extra knapp på samma sida som veven vad gör den då http://www.abugarcia.se/catalogue/ru...-max,5097.html ?
Kommentera
-
OK så man måste hålla tum tangenten nere hela tiden vid kast då istället för att den stannar nere på vanligt vis när man tryckt ner den och frikopplat?Senast ändrad av jorgen.mansson; 2014-07-01, 20:03.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Rospigg Visa inläggOK så man måste hålla tum tangenten nere hela tiden vid kast då istället för att den stannar nere på vanligt vis när man tryckt ner den och frikopplat?
Ser på bilderna av Silver Max att det sitter en extra knapp på samma sida som veven vad gör den då http://www.abugarcia.se/catalogue/ru...-max,5097.html ?
Du kan dock inte ta in lina på något annat sätt än att veva.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Träben Visa inläggFlipping switchen går att koppla ur, då funkar rullen precis som vanligt. Med switchen aktiv måste du hålla in tumknappen för att linan ska löpa ut. När du släpper knappen så låses rullen direkt. Med andra ord behöver du inte veva för att linan ska sluta löpa ut. Smidigt när man har vänsterhanden på elmotorn när man vertikalar.
Du kan dock inte ta in lina på något annat sätt än att veva.
Kommentera
-
ABU Silvermax och Penn Pursuit är två rätt olika rullar. Enkelt uttryckt är pennrullen en storlek större (och påtagligt tyngre). Är abborrspinn huvudspåret rekommenderar jag silvermaxen. Gäller det främst gädda skulle jag välja pursuiten. Går man igenom tillverkarnas specifikationer är egentligen det enda som talar i annan riktning att ABU anger att silvermaxens slirbroms är specad för 15 lbs medan Penn anger 11 lbs för pursuiten. Hur det förhåller sig i praktiken har jag inte hunnit testa men pennrullen verkar ha en rejält dimensionerad slirbroms. En variant är ju att köpa en av varje vilket man bör klara av ne en budget på lusentappen...
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
|
11 svar
3 683 visningar
0 gillar