Tillverka egna rulldelar med cnc maskiner - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tillverka egna rulldelar med cnc maskiner

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tillverka egna rulldelar med cnc maskiner

Jag har möjlighet att tillverka delar i både cnc svarv och cnc fräs och skulle tycka det vore roligt att tillverka lite egna delar. helst förbättrade på något sett. en super lätt spole svarvad från ett stycke titan ?

Vad skulle du tillverkat ? kom med förslag.

Jag har tänkt att sätta det i en 5500 cs pro rocket som jag bygger på. Alla som kommer med vettiga förslag och eventuellt en fin ritning i cad kommer få en del skickade till dom. Kommer göra en 4-5 st av varje del beroende på materialkostnad. Jag har några maskiner som kör 0.01 mm i tolerans. om det behövs finns det nog maskiner jag kan låna om det behöver vara mer exakt.

Så nu har du chansen att utveckla en egen del som du får en unik rulle och det med endast en kostnad av tid och kunskap !

mvh

sLp
    Gädda : 7,95 kg

Jag skulle vilja ha lite coolare vevar/stjärnskruvar!! Tänk riktigt balla fälgar. Samt spolar i det du nämner titan med hål i för att få bort ytterligare vikt. Runda gavlar med frästa motiv mm mm

MVH Sockan
    Go for the big ones you must

Kommentera

Du får gärna göra någon typ av design prototyp på hur du vill att det ska se ut !

Kommentera

Fräst alustativ med nedsänkt rullfot till Amba 5000/5001! Något jag funderat på länge och kan lägga lite tid och energi på att cad:a fram om det kan bli något av det.

Kommentera

Jag kör solidworks/autocad och cnc programering osv. Men jag är ingen konstruktör ! det är där det felar :P
          Men jag kör gärna fram några om man får hjälp med konstruerandet och att det är möjligt att tillverka med mina maskiner.
          cnc svar och fräs och sen diverse "handmaskiner" ( icke nc styrda)

Kommentera

Det ska passa min 5501 cs raket. Massa jobb och sen inte kunna använda det själv har jag inte lust med
            Senast ändrad av sLp; 2014-05-03, 20:02.

Kommentera

Ursprungligen postat av sLp Visa inlägg
              Jag kör solidworks/autocad och cnc programering osv. Men jag är ingen konstruktör ! det är där det felar :P
              Men jag kör gärna fram några om man får hjälp med konstruerandet och att det är möjligt att tillverka med mina maskiner.
              cnc svar och fräs och sen diverse "handmaskiner" ( icke nc styrda)
              Okej. Har inte så mycket erfarenhet av de programmen utan har mest jobbat i Solid Edge men det går säkert att ordna. Är jag inte helt ute och cyklar är stativen till höger/vänstervevade bara spegelvända så det bör gå ganska enkelt att vända i ritningen. Själv är jag mest sugen på ett till en vänstervevad raket men tror verkligen det kan finnas en efterfrågan om du skulle tillverka ett gäng och sälja.

Kommentera

Jag vill inte tillverka å sälja. Det ska vara ett fåtal så man kan ha något ganska unikt, möjligtvis att man kan få betala material om man vill ha en. Om det blir något dvs.
                Jag kör vänstervevat(skrev helfel i min förra post). Och en ritning i ditt program går nog öppna i mitt utan problem.

Kommentera

Ursprungligen postat av sLp Visa inlägg
                  Jag vill inte tillverka å sälja. Det ska vara ett fåtal så man kan ha något ganska unikt, möjligtvis att man kan få betala material om man vill ha en. Om det blir något dvs.
                  Jag kör vänstervevat(skrev helfel i min förra post). Och en ritning i ditt program går nog öppna i mitt utan problem.
                  Ok. Ska skruva isär min Rocket och börja mäta lite och se vad som går att göra.

Kommentera

Någon kanske har förslag på material och hur det ska fästas. nitas,skruvas,tigas. vad vet jag ;P

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                    11 svar
                    3 579 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg PrN-Sweden