De nya budget-ambassadeurerna S/SX/STX - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

De nya budget-ambassadeurerna S/SX/STX

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• De nya budget-ambassadeurerna S/SX/STX

Nyhet för året från Abu är ju en familj med billigare runda ambassadeurer vid namn S, SX respektive STX. Är det någon som vet något mer om dessa rullar?
    Jag noterade att redan i vintras såldes s-modellen i en del webbshoppar som ismeterullar, något som brukar betyda att det är en ganska simpel budgetrulle.
    Samtidigt så har Abu slängt in sx-modellen i ett färdigt jerk-kit i årets napp & nytt.

Och är det ens "äkta" runda ambor, dvs är de "made in svängsta"? Abu brukar ju alltid påstå att alla ambor upp tom 6000-storlek görs i svängsta fortfarande.

De nya budgetrullarna är ej gjorda i svängsta de är från kina.

Kommentera

En riktig amba är gjord i Svängsta...

Kommentera

Jag har inga planer på att köpa nån av rullarna men blev lite nyfiken när jag såg dem i Napp och Nytt.

Förstår inte riktigt hur marknadsstrategerna på Abu tänker. Det känns som att de urvattnar sitt absolut starkaste varumärke (ambassadeur) för att få sälja tveksamma kinarullar. Kommer ambassadeur bli lika urvattnat som kvalitetsstämpel som cardinal numera är?

Kommentera

De fanns en video på Youtube där dom gick igenom de nya Ambassadeur rullarna för ett par månader sen, jag har för mig att de var Pimpmyreel som lagt ut den men nu hittar jag den inte... De var en totalsågning jäms med fotknölarna och de var allvarligt rädda för Ambassadeurs rykte i framtid om den rullen skulle säljas... de är delar som rostar, som går sönder, plastigt, otroligt tunna gods, material som absolut inte tål saltvatten... veka stativ och inga mått stämmer överens med orginal ambassadeurer... tyvärr hittar jag inte videon just nu... letat som en galning... men som sagt de var ingen nådig recension...

Kommentera

Jag köpte en i e-viken men är man van vid en "Svängsta"-amba så blir man besviken. Den åkte ut på Tradera direkt(förlust på 150 bagis).

Kommentera

Ja,det lär ju knappast vara Svängsta som tvingat fram den serien...

Kommentera

Känns som en instegs modell för amerikanska bass marknaden typ som basspro och cabelas egna billig rullar..

Kommentera

Det är knappast de i Svängsta som bestämt att S och SX ska åka snålskjuts på de svensktillverkade. Abu ägs som ni kanske känner till av en megakoncern. De har garanterat helt andra intressen än att bevara det svenska bara för att. Så länge som made in sweden säljer i japan och USA så får de fortsätta att tillverka de exklusivare rullarna i sverige. Annars hamnar tillverkningen i Kina snart
                  "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

Kommentera

Ursprungligen postat av Mankan G Visa inlägg
                    Det är knappast de i Svängsta som bestämt att S och SX ska åka snålskjuts på de svensktillverkade. Abu ägs som ni kanske känner till av en megakoncern. De har garanterat helt andra intressen än att bevara det svenska bara för att. Så länge som made in sweden säljer i japan och USA så får de fortsätta att tillverka de exklusivare rullarna i sverige. Annars hamnar tillverkningen i Kina snart
                    Precis.. och alla som gnäller över att ABU inte gör mer avancerade rullar i Svängsta bör fundera över hur man ska lösa det. ABU är enda tillverkaren i världen (med få undantag) som har tillverkning av fiskerullar till vettigt pris i västvärlden. Allt annat görs i låglöneländer i asien. Enda anledningen till att man fortfarande gör (skulle jag tro) är att tillverkningen är standardiserad till max och att man monterar med "robotar". Denna utrustning medger inte några större förändringar i design mm. Därför tycker åtminstone jag att man presterar väldigt bra i det man gör och kontinuerligt kommer med uppdateringar som gör grejorna bättre även om grunddesignen är densamma..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                    11 svar
                    3 591 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg PrN-Sweden  
                    Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46