frågor om Shimano twinpower service på bygeln - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

frågor om Shimano twinpower service på bygeln

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • frågor om Shimano twinpower service på bygeln

    Hej alla!

    Har en twinpower XT-RB 2500 som bygel inte funkar på och tänkte ge mig på att lösa problemet, men verkar pilligt så tänkte höra med er där ute som kanske ha gjort ingreppet, och som kan förvarna mig om vad som jag kan råka på.

    Den funkar ibland så skulle förmoda att det kommit in skit i den eller att jag inte fått in olja på rätt ställe, men jag har respekt för små delar och fjädrar( har en tendens att va drygt att få ihop igen)

    Så tacksam får alla svar
    //Mattias

  • #2
    jag har samma problem med min ibland ochså att bygeln inte går fast.

    sen har jag ett problem till att linan fastnar i den här skarven, någon som har nån bra lösning på problemet?

    Click image for larger version

Name:	30683195_3_644x461_shimano-twin-power-2500xt-rb-makulatlan-horgaszfelszereles_rev008 - Kopia.jpg
Views:	1
Size:	59,6 KB
ID:	1771403

    Kommentera


    • #3
      Exakt samma som min då. Har skruvat lite på den idag iaf och funnit felet till varför bygeln inte vill falla själv när man börjar veva, och det är att det är att det sitter en gjuten plast/komposit kil som ska slå till en arm som petar ner bygeln. Men den är toppen nersliten på så den slår inte till tillräckligt, så bygeln förblir uppe.


      Problemet med att linan fastnar kan gå att lösa om du lossar lite på skruven som håller det lilla lagret/hjulet som linan ska rulla på och sen provar och vrider lite på aluminium "konen" som linan fastnar på så kanske det kan lösa det. sitter det fast för dig så är förmodligen dina pressningar bättre en mina för jag kunde röra mycket på den.

      Men ska tillägga att när du gör detta så kommer vridningen/vinkeln på bygeln att ändras lite, och tar du för mycket så kommer den att börja kärva. annars tror jag det ända är att polera ner det så att den lilla kanten försvinner, men kan ju like gärna bli sämre.


      //Mattias

      Kommentera


      • #4
        Kanske dags att ta kontakt med Normark istället för att meka själv. Det låter som något som bör gå på garanti.

        Kommentera


        • #5
          För min del är det kört. den har några år på nacken. men till andra som har garanti kvar är det ju naturligt vis rätt väg att gå.

          Kommentera


          • #6
            samma här ha haft min 4-5 år åtminnstonne.

            okej tack för feedbacken

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av trigger Visa inlägg
              samma här ha haft min 4-5 år åtminnstonne.

              okej tack för feedbacken
              Jag är inte helt säker, men jag tror att du har 5 års garanti på Shimanorullar köpta i Sverige. Om man sen har kvar kvittot är en annan sak ...

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
              11 svar
              3 508 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg PrN-Sweden  
              Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
              217 svar
              30 103 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg MathiasJK  
              Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
              279 svar
              47 550 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Adam Huss  
              Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
              537 svar
              90 180 visningar
              38 gillar
              Senaste inlägg Kimmen
              av Kimmen
               
              Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
              108 svar
              11 582 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg engqvist  
              Arbetar...
              X