Multi/lågprofilsrulle "bekymer" - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Multi/lågprofilsrulle "bekymer"

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Handskar som jag kan tipsa om

ATG Maxidry 3/4 Om du vill hålla dig torr och hyffsatvarm och finns även heldoppad men den känns inge bra för fiske
    Ansell Hyflex 11-618 Tunn, lätt men inte så torr
    Showa B0500 Som ett andra lager skinn, bästa fingertoppskänslan som jag provat

ATG tycker jag är ledande inom handskar kika runt lite i deras sortiment så hittar du säkert nått som passar
    Den senaste turen så körde jag med ATG Maxiflex då jag tycker den är lite varmare dock inte lika vattentålig men även den finns i 3/4 doppad.

Kommentera

Testade en ny sak rullade på linan på en annan spole för att jag behövde få bort det ett tag, sedan tog jag vanlig transparent tejp och tejpade ett par varv snyggt på själva spolen så alla hål vart täckta. Drog över linan igen och man märkte inte ens av detta, syns inte märks inte

Varför jag gjorde detta är för att jag kastar långt med denna rulle och linan som vevas in drar med sig massa vatten och sedan blir all lina blött och vidare ner till spolen och hålen, dessa hål är de som släpper igenom massa vatten som inte skonar lagerna och vattnet leds in i andra ställen, visst jag har Hedgehog ZHi lager i spolen som ska klara bräckt/saltvatten men rullen mår knappats sämre av att mindre vatten kommer in i den. Man vinklar ju rullen/spöt så veven pekar neråt när man kastar och då rinner vattnet ner in i massa delar. Ville testa bara och vart överaskad av resultaten. Visst blir det funkt lite här o där men knappast som det var innan.

Fick en till överraskning på köpet, mina händer vart inte lika blöta. Vet inte om det var tillfället med vinkeln på spöt jag fiskade med just den dagen, drag valet som höll linan mer spänd och gjorde att mesta av vattnet droppade av när linan spändes mot första spöringen eller vad det var men jag vart nöjd

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
      11 svar
      3 579 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg PrN-Sweden  
      Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46