Abu Ambassadeur 6001c, lite hemmatrim - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abu Ambassadeur 6001c, lite hemmatrim

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tackar så mycket (GösHasse och Cannonball)! Valet är enkelt i det här fallet eftersom jag redan sitter på kemiskt ren bensin (inte ordagrant ).

Skall man efter att ha använt bensinen också diska och skölja, samt torka med fön och först därefter fetta in på nytt? Eller är det onödigt arbete?

~Paul~

Kommentera

Ursprungligen postat av dePaul Visa inlägg
      Tackar så mycket (GösHasse och Cannonball)! Valet är enkelt i det här fallet eftersom jag redan sitter på kemiskt ren bensin (inte ordagrant ).

Skall man efter att ha använt bensinen också diska och skölja, samt torka med fön och först därefter fetta in på nytt? Eller är det onödigt arbete?

~Paul~
      Ingen orsak!
      Jag trycker på lagret i änden av en tops, sen snurrar jag de torra.
      Brukar göra om proceduren tills de skramlar riktigt jävligt, sen lägger jag bara i en eller två droppar ny olja.

Kommentera

Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
        Först spraya med Bräkleen, sedan Aceton eller Simple Green. Har du tillgång till ultraljudstvätt så kör du med den. Skillanden mellan ultraljudestvätt och skölj-och-skak är som natt och dag. Sjuk skillnad!
        Hm. Aceton har jag hemma med Bräkleen har jag ej! Dock ligger Jula inte så långt hemifrån räknat. Menar du att det slår både kemiskt ren bensin?

Jag har dessutom lacknafta men det är kanske helt fel?

Ultraljudstvätt har jag tyvärr ej. Någon måtta får det ju trots allt vara .

~Paul~

Kommentera

~Paul~
          Kemisk bensin vet jag inte, diesel/lampolja/tändvätska gör jag inte det då det har en smörjande effekt i sig, men läst att vissa sköljer i varmt vatten och sedan kör med fönen, inget jag hade gjort om "sealersen" (stavning) inte går att plocka loss. Prova strumptricket, väger inte dina lager så mycket kan du även lägga i nåt som väger 5 gram så kan du veva den rätt bra och detta blir som att lägga lagerna i en minicentrifug.

Kommentera

Ursprungligen postat av Cannonball Visa inlägg
            Ingen orsak!
            Jag trycker på lagret i änden av en tops, sen snurrar jag de torra.
            Brukar göra om proceduren tills de skramlar riktigt jävligt, sen lägger jag bara i en eller två droppar ny olja.
            Ahh, tackar för infon! Den tekniken tänker jag stjäla .

~Paul~

Kommentera

Hm. Aceton har jag hemma med Bräkleen har jag ej! Dock ligger Jula inte så långt hemifrån räknat. Menar du att det slår både kemiskt ren bensin?

Jag har dessutom lacknafta men det är kanske helt fel?

Ultraljudstvätt har jag tyvärr ej. Någon måtta får det ju trots allt vara .

~Paul~
              Aceton funkar också galant, men det duger gott med bensin.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inlägg
                Kemisk bensin vet jag inte, diesel/lampolja/tändvätska gör jag inte det då det har en smörjande effekt i sig, men läst att vissa sköljer i varmt vatten och sedan kör med fönen, inget jag hade gjort om "sealersen" (stavning) inte går att plocka loss. Prova strumptricket, väger inte dina lager så mycket kan du även lägga i nåt som väger 5 gram så kan du veva den rätt bra och detta blir som att lägga lagerna i en minicentrifug.
                OK. Jag kör nog trots allt på bensinen. Bra idé det där med strumpan.

~Paul~

Kommentera

OK. Jag kör nog trots allt på bensinen. Bra idé det där med strumpan.

~Paul~
                  Kör på det, viktigt att man tror på det man använder så slipper man svära åt nån annan när det går åt helvete

Kommentera

Ursprungligen postat av Cannonball Visa inlägg
                    Aceton funkar också galant, men det duger gott med bensin.
                    OK. Då kör jag på bensin. Tackar för all denna info, everyhopa!

~Paul~

Kommentera

Ursprungligen postat av sparetime Visa inlägg
                      Men i de vikter jag kastar mest, 15-40 gram , i praktiskt fiske, från båt och land, är det sällan någon av mina fiskekamrater med multi och motsvarande spö är i närheten av de kastlängder jag får till.
                      Utan att vilja starta en diskussion om detta, jag kan säga så här att idag finns det kompetenta multirullar som kan matcha haspel-kastlängder i det viktspannet du nämnder.
                      Utbudet av sådana (multi)rullar var begränsat på 90 talet och här hemma har vi inte en kultur att kasta lätta beten med multirullar, men jag tror att en förändring är på g.

Kolla min signatur, där finns en samling av trådar som "touchar" ämnet lite.

//T

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
                      Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
                      41 svar
                      32 222 visningar
                      18 gillar