Daiwa S Blade 150 L - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa S Blade 150 L

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Daiwa S Blade 150 L

Denna japanimporterade rulle säljs just nu till riktigt bra pris (googla gärna).
    Jag köpte 2 spön ur samma serie och gillar de starkt.

Den har funktionen Twitchin' Bar som jag är ute efter till bl.a. VJ men även fiske med ytbeten.
    Tror ni denna rulle är sämre än andra av Daiwas rullar med samma funktion?
    Någon som äger rullen får gärna skriva om hur den är att fiska med.
    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

På pappret är den i alla fall välspecad. Magforce Z slänger de ju inte in i skitrullar, så för det priset är det ju ett kap!

Kommentera

Då var rullen beställd. Jultomten (min fru) tyckte det blir en utmärkt julklapp!

Något jag missade att fråga är om rullen har aluminiumstativ. Jag antar att en rulle som i vanliga fall klockar in på 160 dollar har det...
      Tyvärr är den inte listad på Daiwas hemsida (de har ungefär 1000 varianter på sina olika rullserier) så hela specen gick ju inte att hitta.

Kommentera

Grymt! Ser ut som ett av daiwas helgjutna aluminiumstativ.
        Men observera att "jag kan vara upp till lindning av garnet och mjäll på och av av koppling med en tummen på handen som håller polen."

Kommentera

Frågan är om det är en Viento eller en Megaforce med enkelvev?
          Tycker vevsidan påminner om den på Megaforce, Vienton är lägre och smäckrare, så skulle gissa på komposit stativ. Hade det varit Zaion eller aluminium kan man ju tycka att de borde ha nämnt det.

Kommentera

Ursprungligen postat av lideri Visa inlägg
            Frågan är om det är en Viento eller en Megaforce med enkelvev?
            Tycker vevsidan påminner om den på Megaforce, Vienton är lägre och smäckrare, så skulle gissa på komposit stativ. Hade det varit Zaion eller aluminium kan man ju tycka att de borde ha nämnt det.
            Detta är en rulle i 150-storlek dvs större. Har svårt att tänka mig att Daiwa släpper en rulle för light game i zaion.
            Jag har en rulle i Zaion i 100-storlek. Den väger 192g med lina så utifrån viktskillnad skulle jag också säga Alu.
            Senast ändrad av barnmorskan; 2013-11-04, 09:33.

Kommentera

Jag får se hur det ligger till med stativet om 2-3 dagar och återkommer med info.

Japanerna verkar ju (utifrån prissättningen) tycka denna rulle är exeptionell.
              Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2013-11-06, 00:35. Anledning: Fel info

Kommentera

Ja, en del säljare anstränger sig verkligen för att trissa upp JDM-priserna!
                Återkom gärna med rapport! Tycker det ser ut som en rätt solid pjäs. Microklick på slirbroms, även stjärnhjulet ser ju ut att vara alu. Den verkar gå loss på 17500 JPY i japan vilket lägger den i samma prisklass som till exempel Scorpion/Curado dvs bra mellanklass. Att få sådana grejer för en bra bit under tusingen är jävligt bra!
                Är du intresserad av att uppgradera kan jag tänka mig att du kan trycka in minst 4-6 kullager. Ser dock ut att ha standard Magforce och inte magforce Z.

Kommentera

Har varit riktigt nära att klicka hem en själv. Har två av spöna som jag är jättenöjd med. Skriv gärna några rader om den när den dyker upp.

Kommentera

Spöna (Daiwa S. Blade) är snuskigt billiga och snygga. Aktionen är riktigt fin till lättjerk, större poppers m.m.

Jag är ingen expert på multirullar men lovar en enklare recension av rullen när den kommer.

Någon trimning av rullen lär jag inte behöva på ett tag. Den ska inte vara någon kastkanon då jag vill ha den till (fiske från båt som inte kräver långa kast) VJ, popper/ytbeten och tyngre jiggfiske.
                    Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2013-11-04, 22:43.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                    11 svar
                    3 591 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg PrN-Sweden  
                    Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46