Då har rullen kommit. Lite recension efter okulär besiktning och torrvevning.
Givetvis "made in China".
Stativet är (tyvärr) gjort av någon slags grafitkomposit.
Rullens estetiska finish ger jag 4,5/5. Lite kanter och pyttelite "spill" på de formgjutna detaljerna. Även en liten 2X2 mm kal omålad fläck där stativets omålade svarta material syns tydligt. Kanske förväntade jag mig lite mer med tanke på rullens ordinarie pris samt att det är en Daiwa.
Den är mjukvevad men det känns inte riktigt som smör... och funktionen twitching bar funkade utan anmärkningar.
Med tanke på vikten är rullen faktiskt ganska liten och smäcker.
En fleece-aktig rullpåse samt en spolreduktion av kork följer med. Det sistnämnda är bra om man vill spara in på flätlina eller nylonbacking (t.ex. vid VJ).
Min japanska är inte så bra än så manualen är helt oläslig.
Rullen kommer säkert vara kanon till VJ, jiggfiske efter gädda och gös m.m.
Är den prisvärd? Det antar jag.
Givetvis "made in China".
Stativet är (tyvärr) gjort av någon slags grafitkomposit.
Rullens estetiska finish ger jag 4,5/5. Lite kanter och pyttelite "spill" på de formgjutna detaljerna. Även en liten 2X2 mm kal omålad fläck där stativets omålade svarta material syns tydligt. Kanske förväntade jag mig lite mer med tanke på rullens ordinarie pris samt att det är en Daiwa.
Den är mjukvevad men det känns inte riktigt som smör... och funktionen twitching bar funkade utan anmärkningar.
Med tanke på vikten är rullen faktiskt ganska liten och smäcker.
En fleece-aktig rullpåse samt en spolreduktion av kork följer med. Det sistnämnda är bra om man vill spara in på flätlina eller nylonbacking (t.ex. vid VJ).
Min japanska är inte så bra än så manualen är helt oläslig.
Rullen kommer säkert vara kanon till VJ, jiggfiske efter gädda och gös m.m.
Är den prisvärd? Det antar jag.
Kommentera