lågprofil rulle tips? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

lågprofil rulle tips?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• lågprofil rulle tips?

Vill ha tips på några lågprofil rullar runt 2000-3000 kr klassen och vart man kan köpa dom.
    Jag ska använda dom till ett lätt spö o kasta med mindre/ lätta drag spinnare osv.

Får väl börja med att tipsa om den utmärkt "sökfunktion" som detta forum är utrustat med..du har o göra när du fått fram resultaten.. Men som svar på din fråga, de jag har utmärkta erfarenheter av är Revo MGX, Curado 50E samt Curado 101D..de två sistnämnda inte helt enkla att få tag på i Sverige. Den förstnämnda finns nog i de flesta butiker. Revon ska inte användas i saltvatten....

Kommentera

Ett alternativ till Curadon är Shimano Scorpion XT1001....i stort sett samma rulle men XtraTuned för den japanska hemmamarknaden.

Du beställer hem den för ca 1500 kr från JapanTackle.com

För 3000 kr får du en Calcutta Conquest 51....visserligen en rund rulle men den tar mindre plats i handen än Scorpionen/Curado51/Chronarch51...

På JapanTackle hittar du för övrigt ett helt gäng av andra kandidater för det lätta fisket.....

/s
      [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
      [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Hmmm. Jag har ett "mans-asperger"-förhållande till rullar som kan kasta lätt, dvs som ett närmast fanatiskt intresse.
        Berätta vilka drag du vill kunna kasta med och vilken bromstyp (magnet- el. centrifugalbroms) du föredrar så kan jag förhoppningsvis hjälpa dig.

Kommentera

ska du köpa en rulle i den prisklassen här hemma i Svedala så lägger jag mina 5cent på revo premier gen3 (jag har nämnt den förut) den rullen kastar bättre än mgx:en och tål dessutom åtminstone bräckvatten. sen finns det hur många rullar som helst på den japanska marknaden som också gör jobbet!
          http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Curado 51E har jag och är tokigt nöjd, jag kastar 5.gr och uppåt med den men det går med 4.gr om så är, nu mer heter den Chronarch 50/51E och jag rekommenderar den starkt
            Har även kastat lätta beten med en Revo Stx gen2, var ner runt 5.gr med den och det var helt ok!!
            Men Abu har nog andra mer lämpade rullar som t.ex. Revo Premier som Grynning tipsade om!
            Hade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!

Kommentera

Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
              Hmmm. Jag har ett "mans-asperger"-förhållande till rullar som kan kasta lätt, dvs som ett närmast fanatiskt intresse.
              Berätta vilka drag du vill kunna kasta med och vilken bromstyp (magnet- el. centrifugalbroms) du föredrar så kan jag förhoppningsvis hjälpa dig.
              föredrar centrifugalbroms

Kommentera

Ursprungligen postat av johanRe Visa inlägg
                föredrar centrifugalbroms
                Righto!
                Och hur lätt är lätt? Vad är det lättaste du vill kunna kasta och det tyngsta?

Kommentera

Jag sitter och funderar på om 3000 kr räcker till att ta hem en chronarch ci4+ (CH151CI4) //T

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                    Jag sitter och funderar på om 3000 kr räcker till att ta hem en chronarch ci4+ (CH151CI4) //T
                    Lätt. Den kostar "bara" runt 2500kr inkl. allt.
                    För tre kakor får man hem en http://fishing.shimano.co.jp/product/reel/3172
                    Done deal!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                    11 svar
                    3 594 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg PrN-Sweden