Rullar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rullar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Rullar

Har idag en 5601 JB och en cardiff. Men är sugen på nytt,
    Om man jämför vc pike,nacl,toro, predator, JB.
    Vilken är den ultimata rullen för hårt gäddfiske?
    Gillar JBn sjukt mycket.

Alla de du nämnde är den ultimata rullen. JB är väl eventuellt den svagaste länken. Sen handlar det mest om tycke och smak.
    Bloggen | Portfolio

Kommentera

Ursprungligen postat av Numse Visa inlägg
      JB är väl eventuellt den svagaste länken.
      Kan du utveckla det? ;-)

Kommentera

Av de du nämnde så lägger jag min röst på VC Pike. Det är en Amba med "extra allt". Micke och gänget på Sportfiskeboden har verkligen lastat på med allt som går att stoppa i en rund Ambassadeur för att få den stabilare.

Kommentera

Jag har inte kollat in den där VC-pike så där kan jag inte uttala mig.
          Däremot köpte jag en Calcutta 401D i våras och är så otroligt nöjd så jag köpte en 301D också. LÄTT de kralligaste rullarna för spinnfiske på marknaden som inte väger 400 gram eller kostar 8000:-
          Sen kastar de skitbra också!
          Senast ändrad av Totte; 2013-09-14, 07:41.

Kommentera

Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
            Jag har inte kollat in den där VC-pike så där kan jag inte uttala mig.
            Däremot köpte jag en Calcutta 401D i våras och är så otroligt nöjd så jag köpte en 301D också. LÄTT de kralligaste rullarna för spinnfiske på marknaden. Överbevisa mig om du kan!
            Sen kastar de skitbra också!
            Hehe, jag säger inte emot. Och jag tänker inte försöka övertyga dig om nåt annat.
            Calcutta D verkar vara grymt bra. Men av de rullar han frågade om, så säger jag VC Pike

Kommentera

Sportfiskeboden har en bra deal på calcutta hela under veckan för övrigt.

Annars förespråkar jag nog också VC Pike.

Kommentera

Ursprungligen postat av Fogeljazz Visa inlägg
                Av de du nämnde så lägger jag min röst på VC Pike. Det är en Amba med "extra allt". Micke och gänget på Sportfiskeboden har verkligen lastat på med allt som går att stoppa i en rund Ambassadeur för att få den stabilare.
                Jag har inte riktigt förstått vad det är som är så speciellt med VC pike. Vad innehåller den egentligen för komponenter som gör den så mycket bättre än tex JB eller Pro Rocket?
                Det där testet som var i senaste fisheco+ sa väl mest att den var jättebra, men inte varför (om jag minns rätt).

Och då syftar jag såklart på den vanliga VC pike, inte UT-versionen.

Kommentera

Ursprungligen postat av Fogeljazz Visa inlägg
                  Hehe, jag säger inte emot. Och jag tänker inte försöka övertyga dig om nåt annat.
                  Calcutta D verkar vara grymt bra. Men av de rullar han frågade om, så säger jag VC Pike
                  Du kanske kan ha rätt, men det är inte så det fungerar här på FS, hehe
                  Calcutta D är inte världens bästa fiskerulle, men det är mkt fiskerulle för de pengarna den kostar och rätt så bra passar den in som en av de mest kraftfulla jerkfiskerullar som går att köpa runt 2000 riksdaler här hemma De "features" som D modellen har gör fisket till en sann njutning! Våga inte köpa en!

I det stora hela det spelar igen roll för mig (oss) vad han köper för fiskerulle. Det är upp till honom. hehe

//T
                  Senast ändrad av tonyex; 2013-09-14, 09:02.

Kommentera

Om man jämför vc pike,nacl,toro, predator, JB.
                    Du nämner att du är sugen på något nytt och har en JB, dom tre runda rullarna är väl ganska lika den du har vilket gör att toron är det ända av dina alternativ som kvarstår, den håller, men personligen tycker jag inte kast-egenskaperna är någon höjdare.

Jag har funderat lite på vad jag ska byta min (grabbens) Toro Naci till och har bestämt att det blir en Daiwa Lexa vilket jag tycker även du ska överväga.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                    11 svar
                    3 569 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg PrN-Sweden  
                    Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46