Problem med Revo S - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med Revo S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Problem med Revo S

    Hej, är ny här så vet inte riktigt om tråden är rätt placerad, men hursomhelst köpte en Revo S för ca en månad sedan. Den har fungerat felfritt och löpt som tåget, ända tills för någon vecka sedan då jag lyckades få en större gädda (9,6kg nytt pb för övrigt) eftersom det nu är sommar så försökte jag pressa in fisken till båten så fort som möjligt och allt gick fint. Nu en par dagar senare har rullen börjat uppföra sig konstigt det liksom "knarar" när man vevar. ( kan det vara nåt kullager som har farit?)
    Nu idag när jag skulle göra första kastet och frikopplade spolen så stannade den i det läget. När man vevar så "klickar den inte tillbaka" utan veven och linspridaren bara roterar när men vevar. Är inte så haj på det här med att skruva med rullar, och tänker att det kanske är bäst att lämna in den till affären. Men det kanske är ett enkelt löst problem som man lätt åtgärdar själv?

    Tacksam för svar

  • #2
    Gå tillbaka med rullen dit du köpte den.
    Bara ett kast till..

    Kommentera


    • #3
      Det låter som om det är något med frikopplingen som är problemet men det är så klart svårt att säga utan att öppna rullen, vänd dig till inköpsstället som sikkfisk sa alt. direkt till ABU.
      http://www.reverbnation.com/burnout28

      Kommentera


      • #4
        Gå tillbaka med den till butiken, onödigt att skruva själv när det finns garanti.

        Vilka betesvikter kör du med ?
        Senast ändrad av jorgen.mansson; 2013-08-14, 17:22.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Ålyngel Visa inlägg
          Hej, är ny här så vet inte riktigt om tråden är rätt placerad, men hursomhelst köpte en Revo S för ca en månad sedan. Den har fungerat felfritt och löpt som tåget, ända tills för någon vecka sedan då jag lyckades få en större gädda (9,6kg nytt pb för övrigt) eftersom det nu är sommar så försökte jag pressa in fisken till båten så fort som möjligt och allt gick fint. Nu en par dagar senare har rullen börjat uppföra sig konstigt det liksom "knarar" när man vevar. ( kan det vara nåt kullager som har farit?)
          Nu idag när jag skulle göra första kastet och frikopplade spolen så stannade den i det läget. När man vevar så "klickar den inte tillbaka" utan veven och linspridaren bara roterar när men vevar. Är inte så haj på det här med att skruva med rullar, och tänker att det kanske är bäst att lämna in den till affären. Men det kanske är ett enkelt löst problem som man lätt åtgärdar själv?

          Tacksam för svar
          Är det frikopplingen igen ? Tur att du har garanti kvar! //T

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
          11 svar
          3 508 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg PrN-Sweden  
          Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
          217 svar
          30 102 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg MathiasJK  
          Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
          279 svar
          47 550 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Adam Huss  
          Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
          537 svar
          90 179 visningar
          38 gillar
          Senaste inlägg Kimmen
          av Kimmen
           
          Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
          108 svar
          11 582 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg engqvist  
          Arbetar...
          X