Hej, är ny här så vet inte riktigt om tråden är rätt placerad, men hursomhelst köpte en Revo S för ca en månad sedan. Den har fungerat felfritt och löpt som tåget, ända tills för någon vecka sedan då jag lyckades få en större gädda (9,6kg nytt pb för övrigt) eftersom det nu är sommar så försökte jag pressa in fisken till båten så fort som möjligt och allt gick fint. Nu en par dagar senare har rullen börjat uppföra sig konstigt det liksom "knarar" när man vevar. ( kan det vara nåt kullager som har farit?)
Nu idag när jag skulle göra första kastet och frikopplade spolen så stannade den i det läget. När man vevar så "klickar den inte tillbaka" utan veven och linspridaren bara roterar när men vevar. Är inte så haj på det här med att skruva med rullar, och tänker att det kanske är bäst att lämna in den till affären. Men det kanske är ett enkelt löst problem som man lätt åtgärdar själv?
Tacksam för svar
Nu idag när jag skulle göra första kastet och frikopplade spolen så stannade den i det läget. När man vevar så "klickar den inte tillbaka" utan veven och linspridaren bara roterar när men vevar. Är inte så haj på det här med att skruva med rullar, och tänker att det kanske är bäst att lämna in den till affären. Men det kanske är ett enkelt löst problem som man lätt åtgärdar själv?
Tacksam för svar
Kommentera