abu 6500 c3 första intryck och frågor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

abu 6500 c3 första intryck och frågor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• abu 6500 c3 första intryck och frågor

Jag fick min första multi igår och passade på att sticka ut i sundet så fort linan var påspolad.
    Första provkasten skedde i hamnen och gick bra. 0.30 Invisibraid ovanpå en 0.25 nylonlina är kanske overkill, men det funkade bra.
    Väl ute landade jag sju mattorskar och släppte 5-6 små. Fantastiskt roligt att fiska med multi.
    Det blev både pilk och underhandskast med 100g Wiggler, 100g rörpilk och 80g jigg. Känslan i Wigglern är oslagbar.

Funktionen finns där inget att klaga på, men jag undrar om man kan ersätta plastdetaljerna med diton i metall. Jag tänker främst på knarren och tumgreppet, men även de vita plastkuggarna inuti.

De vita plastkuggarna har med linspridningen att göra och det finns ingen vits att byta dessa....går heller inte..

Kommentera

Jag tänker främst på knarren och tumgreppet,
      Var sitter plasten du vill byta ut ?
      Om jag kommer ihåg rätt är knarren bara en fjäder i metall som sitter på insidan av gaveln (på mina raketer är det så)

Det finns tumplattor i metall med en gummiplatta att hålla tummen på, dom sitter som standard på Record rullarna.
      Jag tycker dock plastplattan är att föredra eftersom gummit på Recordens platta har en förmåga att lossna och ramla av.

Kommentera

Det sitter en långsmal tangent på vänstra gaveln (finns inte på 5500).
        Den är i samma material som tumplattan och vevhandtagen och känns minst sagt plastig.

Kommentera

Det låter som det är knarren du menar. Att den är i plast har ingen större betydelse. Vet inte om det finns så man kan byta den.
          Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Det låter som det är knarren du menar. Att den är i plast har ingen större betydelse. Vet inte om det finns så man kan byta den.
            Jag har några raketer där den inte är i plast men det spelar ingen större roll, klarar man inte av att se vilket håll spolen snurrar på utan oväsendet från en knarr borde man nog söka för det

Kommentera

Vid trolling o mete tycker jag knarren är bra o ha
              Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Jag har inte använt den, men det handlar mest om känslan. Det hade ju varit trevligt att ha knarr och tumplatta i metall istället för fetplast

Kommentera

Det hade ju varit trevligt att ha knarr och tumplatta i metall istället för fetplast
                  Ta bort den rullen fungerar lika bra utan.

Ända sättet att bli av med plasttangenten för knarr är att byta gavel.
                  Det finns gott om gavlar som inte har den typen av tangent.

OBS att du inte kan ha knarren på om du åker med turfiskebåtarna, risken är då stor att någon blir förbannad på dig och slänger dig överbord ...
                  Senast ändrad av jorgen.mansson; 2013-07-18, 18:14.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                  11 svar
                  3 591 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg PrN-Sweden  
                  Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46