Lågprofil från ABU - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lågprofil från ABU

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Att den kändes plastig var enligt min uppfattning det minst allvarliga i kritiken, jag håller med dom om att lacken känns lite som plast vilket enligt mig inte har så stor betydelse!

Men normalpris 2999 kr för en rulle som tappar färgen kastar och sådär får mig att fundera på vad jag köpt
    Hur upplever du den själv? Det är väl det viktigaste?
    http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Ursprungligen postat av grynning Visa inlägg
      Jodå, jag upplever den sämre än en annan silver rulle jag har. //T

PS: Inlägg nummer 2000 !!!!
      Senast ändrad av tonyex; 2013-06-27, 17:50.

Kommentera

Den kastar sämre en mina CS Rocket men har inte börjat tappa färgen ...

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
          Jodå, jag upplever den sämre än en annan silver rulle jag har. //T
          Så vitt jag vet äger du inte en toro! men visst det finns andra rullar som är bättre i samma prisklass.

Kommentera

Ursprungligen postat av grynning Visa inlägg
            Så vitt jag vet äger du inte en toro! men visst det finns andra rullar som är bättre i samma prisklass.
            Pratade du om toron ? Det ser man.

Det är att klart jag äger ingen, för att jag spenderar mina pengar på lite andra rullar nuförtiden.
            ..... men jag har fiskat med ett par st och servat några st, så jag vet hur de känns ...

Häls //T
            Senast ändrad av tonyex; 2013-06-27, 17:54.

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
              Pratade du om toron ? Det ser man.

Det är att klart jag äger ingen, för att jag spenderar mina pengar på lite andra rullar nuförtiden.
              ..... men jag har fiskat med ett par st och servat några st, så jag vet hur de känns ...

Häls //T
              Inte jag heller.... Längre!

Kommentera

Är det någon som använt Revo toro 60 som kan säga något om den?
                Grabben har en som han använder till Torskfiske i Öresund, den har fungerat problemfritt även den STX han tog över efter mig har funkat bra till borre fiske..

Får du dom för halva priset gör du ett bra köp, hör bara med folk här vilken modell du ska ha för det värkar va skillnad i kvalité och hanterlighet beroende på modell.

Själv har jag haft mycket strul med Revo S så enligt mig ska du undvika den..

Kommentera

Jag tycker att 60-modellen av Toro känns onödigt stor. Har själv en Toro 50 och en Toro 51hs och de räcker definitivt till för tungspinn efter gädda.

För egen del har de två Toro-rullarna fått vila vid vårens gäddfiske.

Istället har min genration 2 Revo STX fått tjänstgöra som gäddrulle. Har utan problem fiskat med dragvikter upp till 60 g. Kastar grymt bra och riktigt skön att drilla fisk med. Möjligen börjar den bli lite svår att hitta annat än på beg marknaden.

Gen 3versionen av STX-rullen är lättare och också möjligen bättre lämpad för lättare fiske av typen som Mansson använder sin till.

/S
                  [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                  [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Precis varit ute och provat min nya Revo MGX, inhandlad idag. Måste säga att jag är mycket positivt överraskad. Tidigare Revos jag ägt har jag sålt, inte för att de varit dåliga utan eftersom jag aldrig riktigt gillat dem..har helt enkelt funnits annat roligt att fiska med. Blev nyfiken på MGXen pga den höga utväxlingen (7.9:1) och lilla storleken för renodlat jiggfiske med småjiggar efter borre och gös och för just detta ändamål är den galant, kastar riktigt långt och stabilt och allmänt skön att jigga med. Körde bara med 5 och 7 grams skallar till små Relaxjiggar och den fick prova att drilla både gädda, gös och borre =)

Tilläggas är att den fick en rejäl genomgång innan provturen, dvs total nedmontering och smörjning med rätt prylar. Lagertvätt ingick givetvis i detta.

Det som stör mest är att det står "Made in Korea" på en klisterlapp =) En ABU ska vara gjord i Svängsta, som alla vet!

..sen är den rätt plastig, dock snygg i sin mattsvarta skrud, helt enkelt en leksak..dvs onödig men rätt kul.

Kommentera

Hmm, jag har funderat på en mgx ett tag...
                      Jag blev inte mindre sugen nu!

Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
                      Precis varit ute och provat min nya Revo MGX, inhandlad idag. Måste säga att jag är mycket positivt överraskad. Tidigare Revos jag ägt har jag sålt, inte för att de varit dåliga utan eftersom jag aldrig riktigt gillat dem..har helt enkelt funnits annat roligt att fiska med. Blev nyfiken på MGXen pga den höga utväxlingen (7.9:1) och lilla storleken för renodlat jiggfiske med småjiggar efter borre och gös och för just detta ändamål är den galant, kastar riktigt långt och stabilt och allmänt skön att jigga med. Körde bara med 5 och 7 grams skallar till små Relaxjiggar och den fick prova att drilla både gädda, gös och borre =)

Tilläggas är att den fick en rejäl genomgång innan provturen, dvs total nedmontering och smörjning med rätt prylar. Lagertvätt ingick givetvis i detta.

Det som stör mest är att det står "Made in Korea" på en klisterlapp =) En ABU ska vara gjord i Svängsta, som alla vet!

..sen är den rätt plastig, dock snygg i sin mattsvarta skrud, helt enkelt en leksak..dvs onödig men rätt kul.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
                      Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
                      41 svar
                      32 224 visningar
                      18 gillar
                      Senaste inlägg Micki.S