Behöver Hjälp av Shimano Rulle användare . Calcutta 251 Pajat* Måste hitta delar. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Behöver Hjälp av Shimano Rulle användare . Calcutta 251 Pajat* Måste hitta delar.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Behöver Hjälp av Shimano Rulle användare . Calcutta 251 Pajat* Måste hitta delar.

Hej

Jag kanske öppnat detta ämne på fel tråd men jag ger det ett försök.
    Igår märkte jag att min Calcutta 251 fått en smäll på ''skruv dragarna'' 2x ( sidan av rullen det som gör att rullen håller ihop. Jag försökte skruva loss men då sa det PANG* och en av skruvarna som håller fast rullen gick sönder, desperat skruvar jag loss den andra och tur nog så kunde jag gänga upp halva skruven försiktigt som hade fastnat i den andra delen av rullen.

Nu kan jag inte använda min rulle om jag inte hittar dessa speciella skruvar till Calcuttan 251 som håller fast rullen några förslag på vart jag kan finna dessa :/

Tack på förhand.

Länken över ser ni den skruven jag är ute efter.
    Senast ändrad av Nik_Mothugget; 2013-06-05, 00:41.

Prata med din lokala fiskebutik.
    Häls //T

Kommentera

Tackar ska nog göra de fast jag tvivlar på de någon erfarenhet av Ebay, aldrig prövat köpa något därifrån skeppar de till Sverige för det verkar finnas flera personer som säljer delar där.

Kommentera

Hej igen,
        Jag har köpt massor av delar från ebay och jag har bara positiva erfarenheter av det.
        Så om du har hittat det du behöver , då är det bara och slå till. Säljarna brukar vara tydliga med om att de kan frakta godsen hit.

Häls //T
        Senast ändrad av tonyex; 2014-03-25, 21:31.

Kommentera

Jag bumbar den här gamla tråden ifall någon behöver ett tips eller om den blir aktuell igen:

Jag tappade en vital del till min ena Shimanorulle. Jag gick ner till Söder sportfiske och förklarade läget. Inga problem. De beställde en del från Normark och delen dök upp utan problem, de ringde när den fanns inne. Summa summarum: 50 spänn.

Så mitt tips precis, som tidigare tips, är att beställa delar av närmsta återförsäljare. Hur smidigt som helst och inte alls dyrt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
          11 svar
          3 592 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg PrN-Sweden  
          Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46