Penn Battle 2000? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Penn Battle 2000?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Penn Battle 2000?

    Hej! Jag undrar hur stor (storleksmässigt) en Penn Battle 2000 är jämfört med en Shimano rulle?
    Hur står den sig kvalitetsmässigt (linuppläggning,mjuk gång,backspärr etc.) med en Simano rulle i 1200kr klassen?
    Med vänlig hälsning /Andreas

  • #2
    Ursprungligen postat av vanfossen Visa inlägg
    Hej! Jag undrar hur stor (storleksmässigt) en Penn Battle 2000 är jämfört med en Shimano rulle?
    Hur står den sig kvalitetsmässigt (linuppläggning,mjuk gång,backspärr etc.) med en Simano rulle i 1200kr klassen?
    Med vänlig hälsning /Andreas

    Jag har en Penn Battle 2000 och en Shimano Technium 2500. Båda rullarna är kanon med mjuk gång och suverän linuppläggning.

    Battle2000 väger 269 g mot Technium 2500 270 g. Jag upplever dock Battlen som en "nättare" rulle och trots att den är/ser lite mindre ut så sväljer spolen på den mer lina än Shimanorullen. (192 m 0,25 mot 160 m 0,25). Att vikten inte diffar mer tror jag beror på att Pennrullens vev är lite överdimensionerad samt att den har en betydligt mer gedigen bygel jämfört med Shimanorullen något som jag själv uppskattar.

    Gillar dock som sagt båda rullarna men skulle nog säga att Pennrullen ger lite mer "Bang for the bucks" om man köper den här:



    På samma ställe finns även Technium men kostar då lite mer:



    /S

    /S
    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

    Kommentera


    • #3
      Penn Battle 2000 finns på happyangler för drygt 920kr plus frakt, om man inte vågar importera.

      Kan nog inge ge något riktigt "omdöme" då min Penn Battle (visserligen 4000) är den enda haspelrullen jag äger i denna prisklassen, men kan iaf hålla med om att den är riktigt gedigen och len i gången plus helt perfekt linupphängning. Grymt nöjd med den!
      Senast ändrad av GäddMartin; 2013-04-17, 00:01.
      Mina fiskepass på FishBrain (from. 2012-10-17): http://www.fishbrain.com/GaddMartin

      Kommentera


      • #4
        HappyAngler är finskt....ba så att du vet...och även om det har varit smidigt att beställa även därifrån så komm prylarna från Tyskland snabbare....

        /S


        Ursprungligen postat av GäddMartin Visa inlägg
        Penn Battle 2000 finns på happyangler för drygt 920kr plus frakt, om man inte vågar importera.

        Kan nog inge ge något riktigt "omdöme" då min Penn Battle (visserligen 4000) är den enda haspelrullen jag äger i denna prisklassen, men kan iaf hålla med om att den är riktigt gedigen och len i gången plus helt perfekt linupphängning. Grymt nöjd med den!
        [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
        [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

        Kommentera


        • #5
          Den hittade ingen Penn Battle där, tyvärr. Är dom andra Penn rullarna lika bra?
          Jag funderar på att köpa ny rulle och spö, när jag ska till Tyskland i sommar. Är ju inte förräns i augusti. Kanske köper innan över nätet tills dess.
          Det är ju ganska mycket billigare o köpa där en här hemma.

          Kommentera


          • #6
            Jag beställde för några veckor sen en Penn Spinfisher V från Angel-domaene. Snabb leverans och inga problem. Jag hade beställt den därifrån.
            A thing is right when it tends to preserve the integrity, stability, and beauty of the biotic community. It is wrong when it tends otherwise. - Aldo Leopold

            Kommentera


            • #7
              Finns en hel del skrivet här om Battlerullarna bara söka runt lite! Kort kan väl säga att jag mf har haft problem mef att bygeln tjuvfäller, dock kan det lösas med rätt handhavande! Vet däremot inte om det är lika på rullarna i 2000 stl som på min 3000.

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
              11 svar
              3 546 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg PrN-Sweden  
              Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
              217 svar
              30 150 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg MathiasJK  
              Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
              278 svar
              47 580 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Adam Huss  
              Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
              536 svar
              90 313 visningar
              38 gillar
              Senaste inlägg Kimmen
              av Kimmen
               
              Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
              108 svar
              11 608 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg engqvist  
              Arbetar...
              X